خبرگزاری کار ایران

یادداشت معاون اجتماعی نیروی انتظامی؛

تمجید یک مقام انتظامی از مرزنشینان اهل سنت ایران / حتی یک ایرانی در داعش حضور ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۷۰

«بر اساس شواهد و گزارشات متقن در میان آن گروه‌های تروریستی حتی یک شهروند اهل سنت کشورمان، اعم از کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و… حضور ندارد. / بی گمان این درک و آمادگی و غیرتمندی را باید قدر دانست و سپاسگزار یکایک مرزنشینان عزیزی بود که دماغ دشمن را مردانه بر خاک می مالند.»

همزمان با ادامه یافتن جنگ ارتش و مردم عراق بر علیه نیروهای داعش، معاون اجتماعی نیروی انتظامی با انتشار یادداشتی در سایت رسمی پلیس مرزنشینان اهل سنت ایران را حافظان دائمی امنیت مرزها در برابر تروریسم خواند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سعید منتظرالمهدی در این یادداشت با استناد به نظرسنجی‌هایی که «اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت ایران به سامان رسیده» مدعی شده است که «اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر کنش و حرکت و اقدام تکفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرک و اقدامی که نشانی از تکفیرگری و اختلاف‌افکنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی کامل دارند.»

متن کامل یادداشت معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه می‌آید.

یک. در چند هفته اخیر و با ظهور و بروز فتنه‌ای دیگر در آنسوی مرزهای غربی کشورمان، علماء و اندیشمندان و گروه‌‌ها و دسته جات مختلف اهل سنت کشورمان، بویژه آنهایی که از دیرباز در نواحی و استان‌های مرزی سکنی گزیده اند، طی بیانیه‌های مختلف و در تجمعات مختلف، بالاخص در مساجد و حوزه‌ها و مراکز علمی و مذهبی، نفرت و انزجار خود را از گروه نوظهور و خود خوانده داعش ابراز داشته اند، این هموطنان شریف و دیندار و میهن دوست کشورمان به صراحت و نه با کنایه و به صورت تلویحی و با بیان و کلامی سلیس و آشکار، اذعان داشته اند که در عقاید، باورها و طرز تلقی‌شان از اصول و مفاهیم جهان شمول اسلام عزیز با گروه‌هایی همچون داعش و تکفیری‌ها فرسنگ‌ها فاصله دارند، مشی و رویکرد آنها را انحرافی می دانند و اقدامات تروریستی آنها را بر نمی تابند.

دو. مخالفت ورزی و بیزارجویی شهروندان اهل سنت کشورمان از فرصت افکنی‌ها و قتل و غارتگری‌های گروه‌های تکفیری و داعش در سطح علماء، نخبگان و گروه‌ها و انجمن‌های مناطق و استان‌هایی همچون کردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، بوشهر، ساحلی و نظایر آن محدود نمانده است بلکه یکایک ساکنان آن مناطق، اعم از زن و مرد و بزرگ و کوچک، در مخالفت و انزجار از تکفیری‌ها با علماء و نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه، هم رای و هم نظرند.

این ادعا مستند به داده‌های چند نظرسنجی است که اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت کشور به سامان رسیده است، آن نظرسنجی ها نشان داده اند که اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر کنش و حرکت و اقدام تکفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرک و اقدامی که نشانی از تکفیرگری و اختلاف‌افکنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی کامل دارند.

سه. از شواهد و قرائن فراوان چنین پیداست که داعش و سایر گروه های تکفیری و تروریستی از " در کنارهم قرارگرفتن " شماری از افراد معلوم الحال پدید آمده اند که از کشورهای مختلف، بویژه اروپا و آمریکا رو به سوی سوریه و عراق نهاده اند و آن دو کشور را به مکانی برای " عقده گشایی " و " رعب آفرینی " خود تبدیل نموده اند. اما، بر اساس شواهد و گزارشات متقن در میان آن گروه‌های تروریستی حتی یک شهروند اهل سنت کشورمان، اعم از کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و… حضور ندارد؛ این در حالی است که در سالیان اخیر رسانه های وابسته به تکفیری ها با بهره‌گیری روزافزون از عملیات روانی کوشیده اند تا جوانان اهل سنت کشورمان را مجاب سازند تا به آنان بپیوندند و به رخ هموطنان مومن خویش تیغ بکشند.

چهار. تبیین انزجار بجا و خصومت به موقع شهروندان اهل سنت کشورمان از داعش و سایر تکفیری ها، با تامل در باورها، نگرش ها و خرده فرهنگ‌های آنان، سهل و آسان به نظر می رسد. مطمئناَ همه ما بر اساس مشاهدات، مطالعات و تعاملات مستمری که با شهروندان عزیز سنی مذهب، اعم از شافعی‌ها در غرب و جنوب و شمال و حنفی ها در شرق، کشورمان داشته ایم بر این واقعیت اذعان داریم که اولاَ: اهل سنت ایران همانند سایر برادران و خواهران خود دل در گروه ایران عزیزمان دارند و برای حفاظت و حراست از مرزهای این سرزمین کهن از بذل جان خویش نیز دریغ نمی ورزند. ثانیاَ: اشتراکات فکری، اعتقادی، ر فتاری و سبک ز ندگی آنان با سایر ایرانیان آنقدر زیاد است که هیچ عاملی قادر به ایجاد گسست و شکاف میان آنان نیست.

به بیان دیگر، ماهیت " انسجام " ایرانیان سنی و شیعه بگونه ای است که عواملی همچون داعش، یا هر گروه و جماعت بیرونی، نه تنها آن را از هم نمی‌گسلد بلکه ژرفا و عمق آن را افزون تر می‌سازد. ثالثاَ: شهروندان اهل سنت ایران و همه آزاد مردان و آزاد زنان اهل سنت دنیا، مواضع و کنش های خود را در چارچوب رهنمودهای خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تنظیم می‌نمایند. چه، آنان عمیقاَ باور دارند که ندای راستین و وحدت و آزادگی و اخوت را تنها باید از زبان آن فرزانه بزرگ شنید و به گوش جان سپرد. رابعاَ: مرزنشینان این دیار، اعم از سنی و شیعه، همواره مترصد آنند که دشمنی، با هر عنوان و برچسب و بهانه‌ای، در مقابل خود بیایند تا به تمرین و تکرار روحیه و خوی سلحشوری و غیرتمندی و جرأت ورزی خود بپردازند و با مغلوب خود ساختن متخاصم نادان، آمادگی متحورانه خود را دو چندان سازند.

خلاصه آنکه:

اینک برادران و خواهران اهل سنت کشورمان بیش ازهر گروه و قشر ایرانی برای تقویت امنیت مرزهای کشورمان و حراست از میهن اسلامی در برابر هر توطئه و فتنه و دگراندیشی و تحجرگرایی، آمادگی دارند و انسجام آنان با سایر هموطنان خود در بالاترین سطح قرار دارد و درک آنان از تهدیدهای پیش رو احتمالی بیش از هر زمانی است؛ بی گمان این درک و آمادگی و غیرتمندی را باید قدر دانست و سپاسگزار یکایک مرزنشینان عزیزی بود که دماغ دشمن را مردانه بر خاک می مالند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز