خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ‌ گوشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت مرغ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۷۶

درست است که بحثتنظیم بازار را نیز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده‌اند اما سازمان حمایت از زیر‌مجموعه های وزارت صنعت معدن و تجارت است و سرنخ این بخش به دست این سازمان است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ‌ گوشتی گفت: تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت مرغ هستند.

محمد یوسفی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ‌ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به زیان‌ده بودن تولید مرغ در شرایط کنونی اظهار داشت: هم دولت و هم تشکل‌ها این موضوع را می‌دانند که مرغ‌داران همچنان زیان‌ده هستند و انگیزه‌ای برای تولید مرغ ندارند.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند تولید با ضرر خود را متوقف کرده و از جیب بخورند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی ادامه داد: قیمت تمام‌شده تولید مرغ گوشتی در حال حاضر بین ۵۱۰۰ و ۵۲۰۰ تومان است اما مرغی که در بازار عرضه می‌شود هر کیلو ۴۴۰۰ تومان است. پیشنهاد ما این است تا سازمان حمایت قیمت تمام شده مرغ را بررسی کند و نرخی را برای آن در نظر بگیرد که تولیدکننده ضرر نکند.

وی نرخ پیشنهادی تولیدکنندگان را ۷۵۰۰ اعلام کرد و گفت: ما به التفاوت این نرخ از جیب تولیدکننده به صورت یارانه‌ای برای مصرف کننده هزینه می شود تا مرغ را خریداری کنند هر چند ما می‌دانیم که قدرت خرید مردم کاسته شده اما دولت باید در این زمینه اقدام کند.

یوسفی با بیان اینکه متولی صنعت مرغداری وزارت جهاد کشاورزی است گفت: درست است که بحثتنظیم بازار را نیز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده‌اند اما سازمان حمایت از زیر‌مجموعه های وزارت صنعت معدن و تجارت است و سرنخ این بخش به دست این سازمان است.

یوسفی ادامه داد: در طرح ضیافت ماه رمضان شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ را ۵۵۰۰ تومان عرضه کرد اما این مرغ‌ها نیز خریداری نداشت.

وی در ادامه به نرخ‌گذاری نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: واردکنندگان متعددی در بازار نهاده‌ها را با نرخ ارز دولتی آوردند و با ارز آزاد به تولیدکنندگان فروختند و هم اکنون نیز نهاده‌های دامی با ارز آزاد به فروش می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون نرخ سوخت از لیتری ۱۵۰ تومان به ۲۵۰ تومان رسیده به انضمام افزایش هزینه دستمزد پرسنل و افزایش کرایه حمل و نقل با عدم تغییر نرخ مرغ مواجهیم و شاهد آنیم که تولیدکننده برای ادامه کار انگیزه ای ندارند تا جایی که بهای جوجه از ۲۲۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان رسیده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند به زیر هزار تومان نیز خواهد رسید.

وی در خاتمه گفت: تولید مرغ به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و در حال حاضر تولیدکنندگان به امید افزایش قیمت‌ها پس از ماه رمضان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز