خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی:

توافق نانوشته پتروشیمی‌ها و تولیدکنندگان / پتروشیمی‌ها صادرات و تولیدکنندگان واردات را ترجیح می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۵۲

در حال حاضر تولید کنندگان ترجیح می‌دهند مواد اولیه مورد نیاز خود را به جای اینکه با ارز آزاد از داخل خریداری کنند با ارز مبادله‌ای وارد کنند و پتروشیمی‌ها نیز به جای عرضه به داخل با نرخ بهتری صادر می‌کنند و در واقع طبق یک قرارداد نانوشته هردو برسر این مسئله توافق کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌ها ترجیح می‌دهند محصولات خود را به جای عرضه به داخل صادر کنند.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا تغییر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تاثیری در میزان صادرات فرآورده‌های پتروشیمی داشته یا خیر؟ گفت: صادرات فرآورده‌های پتروشیمی در ۳ ماهه اول سال جاری ۲۰ درصد رشد داشته که از این میزان ۷۰ درصد شامل محصولات پتروشیمی می‌شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم در حالی که کل صادرات سال گذشته ۹ میلیارد ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

خسروجردی تصریح کرد: در حال حاضر تولید کنندگان ترجیح می‌دهند مواد اولیه مورد نیاز خود را به جای اینکه با ارز آزاد از داخل خریداری کنند با ارز مبادله‌ای وارد کنند و پتروشیمی‌ها نیز به جای عرضه به داخل با نرخ بهتری صادر می‌کنند و در واقع طبق یک قرارداد نانوشته هردو برسر این مسئله توافق کرده‌اند.

وی در ادامه دلیل افزایش صادرات را علاوه بر لغو تحریم‌ و حساسیت‌ها تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز