خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو:

تعیین قیمت خودرو در بازار به نفع مصرف‌کننده و خودروساز است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۵۰

قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت نه تنها بالا نبوده که با توجه به هزینه‌های این صنعت باید بیش از این نیز افزایش می‌یافته است.

اگر قیمت به بازار سپرده شود، دست خودروساز برای ارتقای کیفیت و ارایه آپشن باز می‌شود و قیمت برای مصرف‌کننده هم پایین می‌آید، این هم به نفع مصرف‌کننده و هم به نفع خودروساز است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نجفی‌منش که امروز در یک برنامه تلویزیونی در مورد ابهامات قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت حاضر شده بود، اظهار داشت: قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت نه تنها بالا نبوده که با توجه به هزینه‌های این صنعت باید بیش از این نیز افزایش می‌یافته است.

وی در عین حال از روند قیمت‌گذاری در صنعت خودرو انتقاد کرد و افزود: هیچ دولتی در دنیا سراغ نداریم که اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کرده باشد و یا به کاری که در کشور ما انجا می‌گیرد، تأسی کرده باشد.

وی افزود: اگر قیمت به بازار سپرده شود، دست خودروساز برای ارتقای کیفیت و ارایه آپشن باز می‌شود و قیمت برای مصرف‌کننده هم پایین می‌آید، این هم به نفع مصرف‌کننده و هم به نفع خودروساز است.

نجفی منش در پاسخ به این سؤال که قیمت‌گذاری شورای رقابت را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ زیان صنعت خودرو بوده است و با توجه به برنامه خودروسازان و دستور وزیر برای افزایش تولید، این صنعت امسال اندکی از حاشیه ضرر و زیان بیرون آمده است.

وی ادامه داد: ما استدعا داریم عوامل تولید که قیمت را افزایش می‌دهند مانند بانک‌ها و نرخ سود بانکی، فولاد و… کمی قیمت‌هایشان را برای تولید کاهش دهند تا برنامه دولت هم برای کاهش تورم عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز