خبرگزاری کار ایران

یک میلیون و ۵۳ هزار و ۱۶۲ فقره بازرسی از واحدهای صنفی در بهار

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۶۴

از مجموع ۴۵ هزار و ۲۰۳ فقره شکایت دریافت شده توسط واحدهای بازرسی و نظارت اتاق های اصناف ۶۳ درصد در بخش کالا و۳۷ درصد در بخش خدمات است که با ارزیابی کارشناسان ۴۳ هزار و۳۸۳ فقره قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

واحدهای بازرسی و نظارت اتاق های اصناف سراسر کشور درسه ماه اول سال جاری بیش از یک میلیون بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور انجام دادند.

به گزارش ایلنا، بر اساس آمار عملکرد استان‌ها در بخش بازرسی و نظارت صنوف و برخورد با تخلفات صنفی، یک میلیون و ۵۳ هزار و ۱۶۲ فقره بازرسی از واحدهای صنفی در بهار امسال انجام شد که ۵۵ هزار و ۴۱۲ فقره با ارزش ۸۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۵۹ ریال منجر به تشکیل پرونده شد؛ و برای رسیدگی در اختیار ادارات تعزیرات حکومتی و سازمان‌ها و ادارات بازرگانی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۴۵ هزار و ۲۰۳ فقره شکایت دریافت شده توسط واحدهای بازرسی و نظارت اتاق های اصناف ۶۳ درصد در بخش کالا و۳۷ درصد در بخش خدمات است که با ارزیابی کارشناسان ۴۳ هزار و۳۸۳ فقره قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی ۲۰ درصد به صورت حضوری، ۶۴ درصد به صورت تلفنی و ۱۶ درصد به صورت کتبی اخذ شده و بیشترین تخلفات در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، مرکبات، گوشت گوسفندی و گوساله، تخم مرغ، حبوبات، روغن، موادشوینده، لاستیک خودرو، سیمان و مشاورین املاک گزارش شده است.

گزارشات رسیده در مورد برخی اقلام، از سراسر کشور حاکی از آن است که درسه ماه اول سال میوه ومرکبات، برنج، پودر شوینده، لاستیک خودرو نهاده های دامی، گوشت قرمز، تخم مرغ، چای با افزایش قیمت چند درصدی روبه رو بوده و بیشترین عناوین تخلف هم مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن صورتحساب است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز