خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار کشش افزایش قیمت ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۲۳

در حالی شورای رقابت نرخ های جدید را با افزایش ۸ درصدی اعلام کرده است که بازار کششی برای این نرخ ها ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تهران گفت: در حال حاضر نرخ خودرو در بازار آزاد کمتر از کارخانه شده است و بازار کشش افزایش نرخ های جدید را ندارد.

سعید موتمنی، عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حالی که شورای رقابت نرخ های جدید را با افزایش ۸ درصدی اعلام کرده است بازار کششی برای این نرخ ها ندارد.

وی افزود: در برخی از خودروها قیمت کارخانه بیشتر از بازار آزاد است به عنوان نمونه نرخ سمند SE بیست و شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است در حالی که در بازار آزاد نرخ آن ۲۶ میلیون است همچنین پژو ۴۰۵ در کارخانه ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد در حالی که در بازار ازاد ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود.

موتمنی در ادامه به قیمت سایر خودروها اشاره کرد و گفت: قیمت سمند سورن درب کارخانه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار ازاد ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و ال ۹۰ E۲‌ در کارخانه ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۳۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تهران افزود: البته در برخی از خودروها قیمت های کارخانه کمتر از بازار ازاد است مانند پراید سایپا ۱۳۲ که نرخ آن در کارخانه ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در بازار ازاد ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین سایپا ۱۳۱ در کارخانه ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: همچنین در گروه پژو ۲۰۶ هم قیمت ها کمی متفاوت تر است هم اکنون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید ندارد و در بازار آزاد ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در کارخانه ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و در بازار ازاد ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، پژو SD‌هم در کارخانه ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و در بازار آزاد ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز