خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله سید احمد خاتمی:

کشور کردستان در صورت تشکیل به غده سرطانی منطقه تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۹۴

تجزیه عراق هدفی است که دست اندرکاران این توطئه به صراحت تاکید می کنند. / نقش آیت‌الله سیستانی برای عبور عراق از این توطئه بزرگ تاثیر گذار است.

امام جمعه موقت تهران با هشدار نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق، گفت: باید جلوی این توطئه را گرفت، چرا که یک غده سرطانی دیگری مانند اسرائیل در منطقه تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در گفتاری به تحلیل بحران فعلی عراق، پرداخت و اظهار کرد: آنچه در عراق می گذرد، حاصل یک توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل، عربستان، ترکیه و اقلیم کردستان است و ستادی، وحشی گری هایی که در عراق اتفاق می افتد را مدیریت می کنند و اعضای این ستاد، نمایندگان این کشورها هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه هدف این ستاد بی اعتبار کردن رای مردم عراق است، افزود: دموکراسی در عراق شکل گرفت و مردم به صحنه آمدند و به جریان هایی رای دادند که نوکر آمریکا نبودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: این ادعا را نداریم که جریان پیروز در انتخابات عراق با آمریکا ارتباط ندارد، اما حداقل نوکری آن ها را نمی کند و به همین دلیل این ترکیب مورد پسند آمریکایی ها قرار ندارد.

‌آیت الله خاتمی با تاکید بر این که آمریکا در پی آن است که قاعده بازی را برهم زند و آنچه با شعار دموکراسی نتوانست بدست آورد را با وحشی گری داعش بدست بیاورد، گفت: تجزیه عراق هدفی است که دست اندرکاران این توطئه به صراحت تاکید می کنند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از رئیس اقلیم کردستان عراق، گفت: مسعود بارزانی به صراحت سخن از همه پرسی استقلال دارد و می خواهد کرکوک را نیز ملحق به اقلیم کردستان کند، این مسئله پایان راه نیست و بوی آغاز توطئه کردستان بزرگ را می دهد که از ابتدای انقلاب، استکبار در پی آن بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با هشدار شدید نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان عراق، تصریح کرد: باید جلوی این توطئه را گرفت و نگذاشت که این توطئه شکل بگیرد، چرا که یک غده سرطانی دیگر مانند اسرائیل در منطقه خلیج فارس شکل می گیرد و این تجزیه نیز منحصر به کردستان نمی‌ماند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که بسیجی های عراق باید همت کنند تا توطئه دشمن را ناکام بگذارند، تصریح کرد: مرجعیت در خنثی کردن این توطئه نقش اول را دارد و بحمدالله نقش خود را نیز ایفا می کند و خوب به صحنه آمدند و مردم نیز لبیک گفتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با تجلیل از نقش آیت الله العظمی سیستانی در بحران فعلی عراق، خاطرنشان کرد: قطعا نقش ایشان برای عبور عراق از این توطئه بزرگ تاثیر گذار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز