خبرگزاری کار ایران

رئیس تعاونی مسکن این کارگران خبر داد:

تأخیر ۳ ساله عمران پرند در تحویل خانه‌های کارگران فلزکار و مکانیک

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۰۰

تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک در فاز ۶ شهر جدید پرند در بلوک‌های ۲۳۲ و ۲۳۴ حدود ۴۰ دستگاه آپارتمان دارد اما با گذشت نزدیک به سه سال از موعد تحویل این آپارتمان‌ها، هنوز آپارتمانی به اعضای تعاونی تحویل داده نشده است.

رئیس تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک از تأخیر ۳ ساله شرکت عمران پرند در تحویل آپارتمان‌های اعضای تعاونی متبوعش انتقاد کرد.

«مازیار گیلانی‌نژاد» در این باره به ایلنا گفت: تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک در فاز ۶ شهر جدید پرند در بلوک‌های ۲۳۲ و ۲۳۴(پروژه هسا یک) حدود ۴۰ دستگاه آپارتمان دارد اما با گذشت نزدیک به سه سال از موعد تحویل آنان، هنوز آپارتمانی به اعضای تعاونی تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: عمران پرند باید در تاریخ ۳۰ آذر ۹۰ آپارتمان‌ها را به اعضای تعاونی تحویل می‌داد اما تحویل آپارتمان‌ها از آن زمان تا به امروز عقب افتاده است.

به گفته گیلانی‌نژاد، این شرکت حدود دو ماه قبل به کلیه اعضای تعاونی اعلام کرد هر یک از اعضاء برای دریافت آپارتمان‌‌اش سه میلیون تومان اضافه بر مبلغ درج شده در قرارداد که حدود ۱۱ میلیون تومان بوده است، پرداخت کند.

او افزود: بعد از آنکه اعضای تعاونی این ۳ میلیون تومان را به حساب عمران پرند واریز کردند، قرار شد آپارتمان‌ها در تاریخ ۳۱ خرداد به آنان تحویل داده شود اما این شرکت هفته گذشته اعلام کرد اعضای تعاونی برای تحویل گرفتن آپارتمان‌هایشان دی ماه مراجعه کنند.

این فعال کارگری با اشاره به قول مدیرعامل عمران پرند در یکی از برنامه‌های خبری صدا و سیما مبنی بر تحویل آپارتمان‌های پروژه هسا یک تا پایان خرداد ماه به همراه پرداخت جریمه دیرکرد، بیان کرد: این شرکت به ازای هر ماه تأخیر در تحویل آپارتمان‌ها معادل نیم درصد از مبلغ کل قرارداد را به اعضای تعاونی بدهکار است که این بدهی با گذشت سه سال از موعد تحویل، رقم قابل توجهی شده است.

رئیس تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک در پایان از آرشیو ضعیف عمران پرند که باعثشده است اعضای تعاونی متبوعش بار‌ها از مدارک خود کپی بگیرند و در اختیار این شرکت قرار دهند، انتقاد کرد.

توضیحات شرکت عمران پرند

در همین رابطه، «مهرنوش حیدرنیا» از مسئولان روابط عمومی شرکت عمران پرند به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری «هسا» مسئول تحویل آپارتمان‌های تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک است. هسا به ما اعلام کرده است این آپارتمان‌ها را پایان دی یا اوایل بهمن ماه تحویل خواهد داد چرا که ابتدا باید هزینه‌ دقیق‌ ساخت آن‌ها را محاسبه کند.

وی در تشریح دلیل دریافت سه میلیون تومان اضافه بر مبلغ درج شده در قرارداد از اعضای تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک، افزود: در قراردادهای قدیمی شرکت پیمانکاری هسا با متقاضیان، هزینه کل قرارداد حدود ۱۱ میلیون تومان درج می‌شد اما در قراردادهای جدید، هزینه کل قرارداد ۱۶ میلیون تومان شده است، بنابراین هسا به اعضای تعاونی نگفته که قراردادشان عوض شده بلکه از آنان به طور شفاهی پول درخواست کرده است.

آقای حیدر‌نیا تصریح کرد: دریافت این سه میلیون تومان مطابق قرارداد بوده چرا که در تبصره ۳ این قرارداد آمده است تسویه حساب نهایی زمان تحویل آپارتمان‌ها خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تبصره‌ای از قرارداد که پرداخت جریمه دیرکرد را به پرداخت به موقع معوقات متقاضیان و مواردی از این قبیل منوط کرده است، اظهار کرد: این جریمه نیم درصدی هم با توجه به این تبصره به اعضای تعاونی تعلق نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز