خبرگزاری کار ایران

نائب رییس خانه معدن ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

عدم بارگیری حجم عظیمی از سنگ آهن در اسکله بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۳۰

آغاز فعالیت در زمینه فرآوری مواد معدنی نه تنها به افزایش ارزش افزوده می انجامد بلکه در افزایش دستیابی به بازارهای هدف نیز کمک می کند.

نائب رییس خانه معدن ایران از عدم بارگیری حجم عظیمی از سنگ آهن در اسکله بندر عباس خبر داد.

محمدرضا بهرامن، نائب رییس خانه معدن ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که علت اصلی کاهش حمل و نقل مواد معدنی در بخش مرکزی کشور چیست اظهار داشت: با کاهش نرخ جهانی سنگ آهن بازار داخل نیز متاثر از این افت قیمت ها شد.

وی افزود: یکی از عمده ترین مقصدهای صادراتی سنگ آهن، کشور چین است که با تغییر سیاست های این کشور سیاست های تولیدی ما نیز تغییر کرد بر این اساس و با اعتراضات کارگران معدن بافق، یزد و خواف حمل و نقل جاده ای مواد معدنی در این مناطق نه تنها کاهش بلکه در برخی معادن مانند خواف به کلی متوقف شد.

بهرامن با بیان اینکه به اعتقاد اکثر کارشناسان صادرات سنگ آهن دیگر توجیه اقتصادی ندارد تصریح کرد: خریدها کاهش یافته و حجم عظیمی از سنگ آهن در اسکله بندر عباس باقی مانده که بارگیری نمی شود.

وی ادامه داد: مسیر صادراتی سنگ آهن ایران در گذشته کشورهای اروپایی و به خصوص ایتالیا بود که البته در بخش سنگ ها بریده شده امریکا نیز متقاضی این نوع از سنگ ها بود اما از ۲۰ سال گذشته تاکنون و پس از فشار تحریم ها تنها مقصد صادرات سنگ آهن ما کشور چین شد که با کوچکترین تغییر سیاست ها در این کشور برنامه تولیدی ما نیز تغییر می کند.

نائب رییس خانه معدن ایران در پاسخ به این پرسش که راهکار برون رفت از این معضل چیست افزود: بهترین راهکار برای دستیابی به بازارهای هدف گرفتن شرکاء از این بازارهاست زیرا می توان هم به تکنولوژی های روز دست یافت و هم بازارها را نیز نگه داشت.

وی در خاتمه با تاکید بر تغییر رویکرد در این بخش خاطر نشان کرد: آغاز فعالیت در زمینه فرآوری مواد معدنی نه تنها به افزایش ارزش افزوده می انجامد بلکه در افزایش دستیابی به بازارهای هدف نیز کمک می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز