خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد:

توقف پروژه رانای هاچ بک

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۶۶

ظرف شش ماه آتی نیز خودروی اتوماتیک دنا وارد بازار خواهد شد / امسال ۵۰ هزار دستگاه خودرو به عراق، روسیه و قزاقستان صادر خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از صادرات۵۰ هزار دستگاه خودرو به عراق، روسیه و قزاقستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم یکه زارع در حاشیه مراسم آغاز مجدد صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: ایران خودرو با شورای رقابت در تعامل نزدیک است و ظرف روزهای آتی قیمت‌های جدید اعلام می شود، ضمن اینکه قرار است قیمت پایه پژو ۲۰۶،۴۰۵ و پرشیا اصلاح شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: افزایش ناچیزی در قیمت پژو ۴۰۵ و پرشیا صورت می گیرد، چرا که نهاده های تولید در قیمت تمام شده افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تابع شورای رقابت در قیمت‌های جدید هستیم و هر چه قانون بگوید، آن را اجرا خواهیم کرد، ضمن اینکه تلاش داریم افزایش قیمت در سال جاری به صورت حداقلی باشد.

یکه زارع افزود: مذاکرات با پژو ادامه دارد اما هنوز نهایی نشده، این در حالی است که تمرکز ایران خودرو بر این مذاکرات بر سرمایه گذاری مشترک با فرانسه در صنعت خودروسازی است و البته دو طرف نیز با هم، هم نظرند.

وی از توقف تولید رانای هاچ بک خبر داد و گفت: این خودرو رقیبی برای پژو ۲۰۶ حساب می آید و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در گذشته در پژو ۲۰۶ صورت گرفته، تولید رانای هاچ بک متوقف شد.

یکه زارع اظهار داشت: رانا برای بازارهای صادراتی تولید شده و سعی داریم بازار داخلی را با محصولات دیگر تامین کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در ادامه در خصوص اظهارنظر اخیر وزارت نفت مبنی بر تولید خودروهای گازوئیل سوز خاطرنشان کرد: به دنبال تولید موتور دیزلی هستیم که اگر به تولید انبوه برسد آن را در خودروهای سواری نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: موتورهای دیزلی تا اواخر امسال تولید می شود.

یکه زارع خاطرنشان کرد: ایران خودرو موافق با راه اندازی قطب سوم و چهارم خودروسازی در داخل با تولید داخلی است و از آن استقبال می کند، چرا که به نظر می رسد رقابت خوبی شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فروش‌های نقدی ایران خودرو نیز همچون ماه‌های گذشته صورت خواهد گرفت و ۲۰ درصد از تولیدات ایران خودرو به صورت نقدی به بازار عرضه می شود.

به گفته یکه زارع، قیمت دنا نیز ظرف ۱۵ روز آینده اعلام خواهد شد، ضمن اینکه مردادماه امسال نیز خودروهای پیش فروش شده دنا روانه بازار می شوند.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ظرف شش ماه آتی نیز خودروی اتوماتیک دنا وارد بازار خواهد شد و تلاش داریم ابتدا تعهدات پیش فروشی را تامین و سپس عرضه عمومی را صورت دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ هزار دستگاه خودرو به عراق، روسیه و قزاقستان صادر خواهیم کرد، ضمن اینکه تلاش داریم در سه سال آتی ۳۰ درصد از محصولات خود را صادر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز