خبرگزاری کار ایران

باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم؛

پنجعلی: عملکرد کی‌روش مثل بقیه مربیان تیم‌ملی بود / تفاوت چندانی نکردیم

پنجعلی: عملکرد کی‌روش مثل بقیه مربیان تیم‌ملی بود / تفاوت چندانی نکردیم
کد خبر : ۱۸۱۰۶۶

ما باید دنبال کار اساسی باشیم در صورتی که هر دوره در جام‌جهانی باخته‌ایم، دنبال مقصر گشتیم. در یک نتیجه خوب همه عوامل حتی تدارکات تیم سهیم هستند و در باخت هم همه شریک هستند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران معقتد است فوتبال ما هنوز حرفه‌ای نشده و نباید توقع داشته باشیم توان رقابت با تیم‌های سطح اول دنیا را داشته باشد و در جام‌جهانی از گروه‌مان صعود کنیم. ما باید در حال حاضر به فکر ساختن ساختاری مناسب برای فوتبال ایران باشیم.

گفتگوی محمد پنجعلی با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی چطور بود؟
عملکرد ما خوب بود و نباید توقعات را بالا ببریم. بچه‌های ما هر چه در توان داشتند در زمین گذاشتند و بضاعت فوتبال ما همین است و حتی بچه‌ها بالاتر از بضاعت‌مان کار کرده‌اند.

خیلی‌ها انتظار داشتند از این گروه صعود کنیم. این انتظارات منطقی بود؟
نه، منطقی نبود. ما توانایی‌هایی داریم و خیلی از مواقع به دادمان می‌رسد و نتیجه گرفته‌ایم که این توانایی‌ها فردی است و اگر منطق فوتبال را در نظر بگیریم، ما هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم و با تیم‌هایی بازی کردیم که حرفه‌ای بودند و نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

عده‌ای هم دنبال مقصر می‌گردند و برخی از بازیکنان تیم‌ملی را در جام‌جهانی مقصر باخت مقابل آرژانتین و بوسنی می‌دانند. اینگونه قضاوت کردن درست است؟
اصلا درست نیست. ما باید دنبال کار اساسی باشیم، در صورتی که هر دوره در جام‌جهانی باخته‌ایم، دنبال مقصر گشتیم. در یک نتیجه خوب همه عوامل حتی تدارکات تیم سهیم هستند و در باخت هم همه شریک هستند و این‌گونه قضاوت کردند، اصلا قشنگ نیست. در فوتبال همیشه چند نفر اشتباه می‌کنند و یک توپ‌گل می‌شود، اما در هیچ‌جای‌دنیا دنبال مقصر نمی‌گردند. ما باید یک فکر اساسی کنیم و کار ریشه‌ای انجام دهیم. ما باید زیر ساخت‌ها را درست کنیم و تفکرمان هم حرفه‌ای شود.

بحثماندن یا رفتن کی‌روش هم خیلی داغ شده، دراین رابطه چه صحبتی دارید؟
نظری ندارم. مهم نظر فدراسیون است و باید کارنامه او را بررسی کنند که حضورش به نفع فوتبال ما است یا نه، ‌ این مساله باید کارشناسی شود و بیشتر از مربی باید به فکر سازندگی و کار زیر بنایی باشیم. یک مربی می‌آید و می‌رود، اما باید بررسی کنیم چرا هر وقت به جام‌جهانی می‌رویم، نمی‌توانیم از گروه خود صعود کنیم. یک جای کار ما ایراد دارد و باید ایراد را پیدا کنیم و مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم.

عملکرد کی‌روش در تیم ملی‌ایران چطور بوده؟
مثل بقیه مربیان ما بوده و در مرحله اول جام‌جهانی حذف شدیم. با کی‌روش تفاوت چندانی نکردیم و فکر می‌کنیم تیم ما در جام‌جهانی۹۸فرانسه نمایش بهتری نسبت به امسال داشت. کی‌روش مثل بقیه مربیان ما بوده و نتایج نشان می‌دهد فرقی نکرده‌ایم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز