خبرگزاری کار ایران

در مانور " نه به اعتیاد " صورت گرفت؛

تشکیل زنجیره انسانی در میادین اصلی شهرها

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۴۱

مانور سراسری پیشگیری از اعتیاد به صورت همزمان در استانهای سراسر کشور برگزار شد و جوانان با تشکیل زنجیره انسانی در میادین اصلی شهرها، فانوس های امید را با شعار نه به اعتیاد به پرواز درآوردند.

مانور سراسری پیشگیری از اعتیاد تحت عنوان «نه به اعتیاد» با مشارکت ۱۵ هزار جوان هلال احمری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مانور اعضای سازمان جوانان در میادین اصلی شهرهای مراکز استان ها با هدف آگاهی بخشی برای پیشگیری از اعتیاد حلقه انسانی تشکیل دادند.

در مانور سراسری نه به اعتیاد، ۳۰۰ هزار بروشور با هدف آگاهی بخشی برای پیگشری از اعتیاد، چاپ و در اختیار هموطنان قرار گرفت.

به پرواز درآمدن ۱۵ هزار بادکنک و ۲ هزار فانوس آرزو با شعار «به تندرستی بیاندیشیم، نه به اعتیاد» از دیگر برنامه های انجام شده در قالب مانور سراسری پیشگیری از اعتیاد بود.

امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر درباره برگزاری مانور سراسری نه به اعتیاد گفت: این مانور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد تا جوانان هلال احمر بتوانند اطلاع رسانی های لازم را نسبت به موضوع اعتیاد در جامعه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این مانور، بروشورهایی بین مردم توزیع شد تا در مرحله نخست در جریان برنامه سازمان جوانان هلال احمر قرار بگیرند.

معتمدی شعار اصلی این مانور را «به تندرسی بیاندیشیم، نه به اعتیاد» و «احتیاط کنید اعتیاد نزدیک است» عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای مانور سراسری اعتیاد، ایجاد حساسیت لازم در خصوص بلای خانمان سوز اعتیاد در جامعه است.

معاون سازمان جوانان هلال احمر گفت: مهم ترین بحثاین است که اگر پیشگیری صورت گیرد خانواده ها و جوانان درگیر اعتیاد نمی شوند و اگر این مشکل در خانواده ای ایجاد شود، حل کردن آن ساده نیست و پروسه خیلی طولانی طی می کند.

معتمدی یادآور شد: مانور سراسری پیشگیری از اعتیاد به صورت همزمان در استانهای سراسر کشور برگزار شد و جوانان با تشکیل زنجیره انسانی در میادین اصلی شهرها، فانوس های امید را با شعار نه به اعتیاد به پرواز درآوردند.

وی همچنین درباره کلاسها و دوره های آموزشی هلال احمر برای آشنایی مردم با اعتیاد گفت: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کلاسهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ۱۲ استان کشور برگزار می شود و جوانان در این کارگاه ها پیشگیری از اعتیاد را می آموزند.

معتمدی، مهارتهای زندگی و کنترل خود و تاب آوری را از دیگر سرفصل های آموزشی کارگاه های یاد شده خواند و افزود: جوانانی که در این کارگاه ها شرکت می کنند، پس از گذراندن دوره آموزشی به آموزش همسالان خود در جامعه، محله، دانشگاه و مدارس می پردازند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر درباره برنامه های انجام شده توسط سازمان در این زمینه گفت: سال گذشته در ۶ استان کشور کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد و امسال در ۱۲ استان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز