خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

فرمول شورای رقابت در نرخ گذاری خودرو دارای اشکال است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۷۰

نرخ تورم بخشی خودروها ۳۴ درصد است ولی در شاخص‌های جدید قیمت خودروها حداقل ۵ تا ۶ درصد تعیین شده است.

ما باید محصولات خود را با قیمت های سال پیش عرضه کنیم و تورم امسال، که حداقل ۲۵ درصد اعلام شده در قیمت های جاری لحاظ نشده اند و هر ساله، ما یکسال از تورم جاری عقب تریم.

داوود میرخانی رشتی، یک کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اشکالات وارده بر فرمول و قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت اظهار داشت: متاسفانه قیمت پایه هنوز اصلاح نشده است و کماکان ۱۴ درصد زیر قیمت مورد توافق خودروسازان با سازمان حمایت در بهمن ۹۰ است.

وی افزود: همین موضوع باعثزیان ۶ هزار میلیارد تومانی خودروسازان در دو سال گذشته شده است.

میرخانی ادامه داد: نرخ تورم بخشی خودروها ۳۴ درصد است ولی در شاخصهای جدید قیمت خودروها حداقل ۵ تا ۶ درصد تعیین شده همچنین شاخص افزایش کیفیت مثبت بوده که شورای رقابت مخالفت کرده و بر این اساس شاخص کیفیت خودروها مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

این کارشناس خودرو ادامه داد: شاخص جدیدی به عنوان بهره وری به فرمول اضافه شده و باستناد مصوبه برنامه پنجم توسعه که افزایش بهره وری دو درصدی اقتصاد را هدف قرارداده، دو درصد منفی به قیمت ها داده اند بدون آنکه ثابت شود کل بخش صنعت - کشاورزی و خدمات دو درصد بهره وری داشته اند و فقط صنعت خودرو نتوانسته به دو درصد دست پیدا کند؟

وی با بیان اینکه فرمول اعلام شده تورم سال پیش را منظور می کندگفت: یعنی ما باید محصولات خود را با قیمت های سال پیش عرضه کنیم و تورم امسال، که حداقل ۲۵ درصد خواهد بود در قیمت های جاری لحاظ نشده اند. به عبارت دیگر هر ساله، ما یکسال از تورم جاری عقب تریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز