خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور؛

حامیان دولت، مجلس را تهدید به آبستراکسیون کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۰

لاریجانی: شما نمی توانید مجلس را بدون اجازه ترک کنید/ دستوری از مقام معظم رهبری به ما نرسیده است که طرح سوال را در مجلس اجرایی نکنید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در اعتراض به قرائت طرح سوال از رییس جمهور صحن علنی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی کوچک‌زاده و علی اصغر زارعی پس از قرائت طرح سوال از رییس جمهور در صحن علنی در اخطاری خطاب به لاریجانی گفتند: اختیارات مجلس با رهبری انقلاب بوده است. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود دستور داده‌اند که طرح سوال انجام نشود.

وی افزود: من و هم فکران این گونه رفتار مجلس را نمی‌پسندیم و در مجلس نمی‌مانیم زیرا نمایندگان بر خلاف نظر مقام معظم رهبری حرکت کرده‌اند و فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز بهتر است در این زمینه اطلاعیه بدهد.

لاریجانی در پاسخ به اخطار کوچک‌زاده گفت: ‌جای این بحث‌ها اینجا نیست ما مطابق آیین نامه صحبت کردیم شما می‌توانید اگر خلاف آیین نامه‌ای عمل شد به ما تذکر دهید اما برداشت شما از صحبت‌های مقام معظم رهبری چیز دیگری است و از این بهانه‌ها نمی‌توانید دفاع کنید.

براساس این گزارش در زمان صحبت‌های لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کوچک‌زاده صحن علنی مجلس را به نشانه اعتراض ترک کرد و لاریجانی خطاب به وی گفت: ‌شما نمی‌توانید مجلس را بدون اجازه ترک کنید چرا که این کار خلاف دستور اداره مجلس است و خلاف اصولگرایی است اصولگرایی آیینش این است که به قوانین احترام بگذارد.


لاریجانی گفت: ما یک هفته فرصت داشتیم تا این طرح سوال از رییس جمهور را در صحن علنی قرائت کنیم و برداشت ما از صحبت‌های مقام معظم رهبری این است که ما در اختلافات قوا پیشگیری‌هایی باید انجام دهیم اما دستوری از مقام معظم رهبری به ما نرسیده است که طرح سوال را در مجلس اجرایی نکنید برداشت شما محترم است و اگر بخواهید به خاطر همین موضوع مجلس را ترک کنید خلاف واقع عمل کرده‌اید.

علی اصغر زارعی نیز با تشکیک در تعداد امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور که بر اساس اعلام هیئت رئیسه با 77 امضا اعلام وصول شده بود اظهار داشت:فراکسیون بیانیه داده و 40 امضا از طرح سئوال را پس گرفته است در اعتراض به اعلام وصول این صحن علنی را ترک خواهیم کرد.

سوال از رئیس جمهور درباره مواردی چون مشکلات ارزی و واردات گندم و خودرو با 102 امضا 19 مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.

پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.

اما فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که 40 امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود. درحالی که هیات رئیسه مجلس از جمع آوری امضای مجدد برای این طرح خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز