خبرگزاری کار ایران

۶ ماه حقوق معوقه کارگران شرکت پایندان

کد خبر : ۱۷۸۹۷۸

به دلیل مشکلات اقتصادی نزدیک به ۶ ماه از حقوق معوقه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در این شرکت پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران فاز ۱۳ «شرکت پایندان» منطقه عسلویه هنوز نزدیک به ۶ ماه از حقوق معوقه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در این شرکت پرداخت نشده است.

این کارگر فاز ۱۳ شرکت پایندان در گفتگو با ایلنا گفت: پرداخت معوقات کارگری بارها توسط کارگران تکرار شده و این خواسته در حالی است که این موضوع ابتدائی‌ترین خواسته آنها را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که شرایط فیزیکی و محیطی حاکم بر کمپ‌ها نیز مطلوب نیست، عنوان کرد: در کنار مسائل مادی مسائل رفاهی – غیرمادی نیز بر بالا بردن روحیه و انگیزه کارگران با شرایط کاری دشوار اثر می‌گذارد.

توضیحات کارفرما

در پی اطلاع از ۶ ماه حقوق معوقه کارگران فاز ۱۳ شرکت پایندان، مسئولان این شرکت حاضر به پاسخگوئی شفاهی پرسش‌های خبرنگار ایلنا مبنی بر تأئید و یا تکذیب خبر و دلایل بروز آن و تدابیر آتی شرکت جهت جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی که با معیشت صدها کارگر در ارتباط می‌باشد، نشدند و ضمن تردید در هویت خبرگزاری خواستند تا موضوعات مطرح شده طی مکاتبه‌ای رسمی با آن شرکت مطرح و پاسخ داده شود.

در نامه‌ای که از سوی شرکت پایندان به خبرگزاری ارسال شد، موضوعات مطرح شده بدین شرح گزارش شده است:

۱. طی سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده(کاهش درآمندهای نفتی) و همچنین تورم غیرقابل پیش‌بینی، جریان نقدینگی در پروژه‌ها کند و عدم توازن بین درآمدها و هزینه‌های پروژه آنها را دچار رکود اساسی کرد که این شرکت قبلاً از این مسئله مبرا بوده است.

۲. به دلایل بازگو شده مشکلاتی در خصوص تأمین حقوق شاغلان در پروژه‌ها بروز نموده و تأخیراتی نیز حادثشده که منجر به تعدیل نیرو نیز گردیده است. اگر چه این شرکت تمام تلاش خود را به‌عمل آورده که این مشکلات کمترین آسیب را به مجموعه پرسنل تحت‌نظر خود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز