خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌:

در بسیاری از تکنولوژی‌ها عقب‌ماندگی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۵۵

«من در دانشگاه گفته‌ام که ما یک اختلاف فاز با دنیا در علم داشتیم که اگر با همان سرعت رایج دنیا جلو برویم، هیچ وقت به آنها نمی‌رسیم.»

رئیس شورای عالی استانها آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی صحیح باید بتواند جبران‌مافات داشته باشد و روحیه علم آموزی را از دوران دانش‌آموزی فرزندان ما تقویت کند، تصریح کرد: ما در تولید جزو چند کشور اول جهان هستیم ولی در بسیاری از تکنولوژی‌ها عقب‌ماندگی داریم و باید این را پر کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها صبح امروز(پنج شنبه) در ششمین اجلاس شورای عالی استانها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی و با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام زمان(عج) گفت: ان شا ا… ما در دوران برقراری عدل و عدالت ایشان(امام زمان) بتوانیم روزگارانی را به سر ببریم و خداوند این توفیق را به ما عطا کند که چنین روزهایی را درک کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم این دوران پر از ظلم و جنایتی که وجود دارد و کسانی که نام اسلام را بر خود نهادند، مسلمان کشی را باب کردند و بزرگترین دشمنی و فجایع را در کشورهای اسلامی انجام می‌دهند، سریع به پایان برسد.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: ان‌شا‌ا.. با ظهور حضرت مهدی(عج) شاهد باشیم که همه این نابسامانی ها در هم پیچیده شود و عدل و عدالت واقعی تحقق ‌یابد.

چمران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی گفت: سخنان ایشان همیشه رهگشا بوده و دریچه های نو را در جلوی ملت ما و حتی ملتهای مسلمان منطقه و ملتهای دیگر در بند باز کرده است. در ملاقات با جهاد دانشگاهی تیز از سوی ایشان مسائلی نیز همچون سابق ارزشمند، مطرح شد. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خودباوری و پیشرفت علمی گفت: خوشبختانه در این سالها شاهد پیشرفتها در زمینه‌های مختلف بودیم و همانگونه که رهبری فرمودند شکاف و عقب‌ماندگی‌هایی در تکنولوژی روز داریم که آن را باید با حرکت جهادی پر کنیم.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه این عقب‌ماندگی با حرکتهای معمولی روزمره جبران نمی‌شود، اظهار داشت: من در دانشگاه گفته‌ام که ما یک اختلاف فاز با دنیا در علم داشتیم که اگر با همان سرعت رایج دنیا جلو برویم، هیچ وقت به آنها نمی‌رسیم. باید جهشی و سریع این فاصله را بپیمائیم و خودمان را برسانیم. «ما باید با سرعت این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. امروز حرکت انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم».

چمران با بیان اینکه در کشور ما پایه‌گذار حرکت علمی آموزش و پرورش است، افزود: باید پایه‌های علمی قوی شود و در مسیر خودباری و آموزشی گام برداریم؛ البته نه تنها آموزش درس و کتاب بلکه در جایگاهی که آن تشنگی دنبال علم رفتن در دانش آموزان ایجاد شود که در نتیجه المپیادهای جهانی این مساله را دیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی صحیح باید بتواند جبران‌مافات داشته باشد و روحیه علم آموزی را از دوران دانش‌آموزی فرزندان ما تقویت کند، تصریح کرد: ما در تولید جزو چند کشور اول جهان هستیم ولی در بسیاری از تکنولوژی‌ها عقب‌ماندگی داریم و باید این را پر کنیم. آغاز این مساله هم از آموزش و پرورش است.

رئیس شورای عالی استانها در پایان گفت: آرزو می‌کنیم این آرزوی دیرین که آموزش و پرورشی پویا و در مسیر اسلام داشته باشیم تا فرزندانی برومند تحویل جامعه بدهیم، هر چه زودتر تحقق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز