خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در غرفه ایلنا؛

معاینه فنی اتوبوس دانش آموزان بروجنی دقیق انجام نشده بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۹

فرایند معاینه فنی صرفا نباید در جهت کسب درآمد و سودآوری باشد‏./ از روند ایمنی خودرو‌ها در کشور راضی نیستیم و از آن گلایه داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش آموزان بروجنی درحالی رخ داد که یک ماه بیشتر از معاینه فنی اتوبوس نگذشته بود و این نشان می‌دهد که معاینه فنی درست نبوده است.

سردارمومنی با حضور در غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با معاینه فنی خودرو‌ها و تاثیر آن برکاهش تصادفات گفت: کنترل معاینه فنی خودروها باید هم در تولید و هم پس از آن باشد و توسط کاربر طی دوره‌های مختلف صورت گیرد.

سردار مومنی با تاکید براینکه فرایند معاینه فنی صرفا نباید در جهت کسب درآمد و سودآوری باشد‏، افزود: زیرا باید بدانند که این مساله با جان مردم ارتباط دارند و یک کوتاهی و قصور می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری راوارد کند.

وی تصریح کرد: همین اتفاقی که به تازگی برای اتوبوس دانش آموزان رخ داد اتوبوس معاینه فنی داشت و یک ماه بیشتر از معاینه فنی نگذشته بود و این نشان می‌دهد که معاینه فنی درست نبوده است.

سردار مومنی همچنین در مورد محورهای ترافیکی جاده‌های شمال کشور در آخر هفته گفت: با توجه به اینکه دو سه روز تعطیلی داریم و تقریبا در یک ماه گذشته تعطیلی خاصی نداشتیم پیش بینی ما است که حجم سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در جاده‌های شمال هر هفته حجم بالای خودرو‌ها را داریم، افزود: قدمت جاده‌های شمال به ویژه جاده چالوس خیلی زیاد است و حدود ۸۰ سال پیش که راه اندازی شد خودروهایی که ازآن عبور می‌کردند به تعداد انگشتان دست بود اما الان شاید این رقم روزانه به ویژه در ایام پایان هفته به ۴۰ هزار خودرو هم برسد.

سردار مومنی تصریح کرد: به هر حال ناچاریم تمهیدات خاصی را اتخاد و محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم و از مردم خواهش می‌کنیم که همکاری کنند و سفرشان را مدیریت کنند.

وی با تاکید براینکه در کل از روند ایمنی خودرو‌ها در کشور راضی نیستیم و از آن گلایه داریم، افزود: هر چند درطی دو سه سال گذشته ایمنی خودرو‌ها بالا رفته است و هم اکنون تمامی خودرو‌ها به‌ای بی‌اس مجهز هستند و اکثر آن‌ها ببه کیسه هوا تولید می‌شوند اما همگام با بقیه مولفه‌ها رشد نکرده‌اند.

سردار مومنی درخاتمه تاکیدکرد: همکاری مردم بهتر شده و فرهنگ ترافیکی خیلی پیشرفت کرده است اما از ایمنی خودرو‌ها راضی نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز