خبرگزاری کار ایران

مالزی و کره‌جنوبی مبادلات تجاری‌ خود را بر پایه ارزهای ملی قرار دادند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۸۲

بانک های مرکزی مالزی و کره جنوبی امروز از فعال شدن مکانیسم تسویه تجارت با پول های ملی مالزی و کره جنوبی خبر دادند.

مالزی و کره‌جنوبی مبادلات تجاری‌ خود را بر پایه ارزهای ملی قرار دادند.

مالزی و کره جنوبی مبادلات تجاری دوجانبه را تا سقف ۱۵ میلیارد رینگیت(برابر با ۴.۶ میلیارد دلار) بر پایه ارزهای ملی خود قرار دادند.

به گزارش ایلنا و به نقل از برناما، بانک های مرکزی مالزی و کره جنوبی امروز از فعال شدن مکانیسم تسویه تجارت با پول های ملی مالزی و کره جنوبی خبر دادند.

بر اساس این مکانیسم ۱۵ میلیارد رینگیت معادل ۵ تریلیون وون برای تسویه مبادلات تجاری بین دو کشور در اختیار شرکت های مالزیایی و کره ای قرار می گیرد.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی مالزی این مکانیسم در چارچوب موافقت نامه مدیریت تبادل ارزهای ملی بین دو کشور که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ امضا شد راه اندازی شده است.

بر این اساس بانک مرکزی مالزی مقادیری منابع مالی به وون کره جنوبی را در اختیار بانک های مالزیایی قرار می دهد و این بانک ها نیز منابع دریافتی را در اختیار شرکت هایی مالزیایی قرار می دهند که در زمینه واردات از کره جنوبی فعالند.

به همین ترتیب بانک مرکزی کره جنوبی منابع مالی به رینگیت در اختیار بانک های کره ای قرار می دهد تا به شرکت های کره ای که خواستار واردات از مالزی هستند اختصاص داده شود.

در اطلاعیه بانک های مرکزی دو کشور آمده است این مکانیسم کمک می کند انجام مبادلات تجاری مالزی و کره جنوبی بر اساس پول های ملی دو کشور تسهیل شود.

این مکانیسم به نفع تجار دو کشور است زیرا ریسک عدم تطابق ارزی را کاهش می دهد و از سطح هزینه های معاملات بین دو کشور می کاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز