خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امناء اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

اعتراض طلافروشان تبریز و اصفهان به مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۶۰۸

۱۰ درصد از صنف ما از قبل از عید به فروش بدلیجات و مشاغل دیگر روی آورده‌اند / فردی که خرید ۱ میلیون تومانی دارد اگر بلافاصله آن را بفروشد با کسر ۳۰ درصد از سرمایه اش آن را ۷۰۰ هزار تومان از او می‌خرند و این بزرگترین ضربه به صنف ماست.

عضو هیات امناء اتحادیه طلا و جواهر تهران از اعتراض طلا فروشان به مالیات بر ارزش افزوده و تعطیلی برخی واحدهای طلا فروشی در تبریز و اصفهان خبر داد.

احمد وفادار، عضو هیات امناء اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت بازار طلا اظهار داشت: عده‌ای از طلافروشان دو شهر اصفهان و تبریز اعتراضاتی بر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده داشتند که از ۵ روز پیش واحدهای خود را تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: خواسته طلا فروشان این است که مالیات را از اصل طلا نگیرند بلکه از افزوده آن اخذ کنند زیرا طلا کالایی سرمایه ای است و ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم این کالا را برای روزهای مبادا خریداری می‌کنند و اغلب برای خرید خانه، ازدواج و بیماری و غیره آن را تبدیل به پول می‌کنند.

وفادار ادامه داد: با آماری که از فروشندگان گرفته‌ایم متوجه شدیم از ابتدای عید ۹۳ تاکنون طلافروشان فروش چندانی نداشته‌اند و مردم خرید نمی‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۷ درصد سود فروشنده، ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۵ درصد کارمزد در معاملات طلا محاسبه می‌شود که در زمان خرید و فروش آن را لحاظ می‌کنند.

عضو هیات امناء اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: فردی که خرید ۱ میلیون تومانی دارد اگر بلافاصله آن را بفروشد با کسر ۳۰ درصد از سرمایه اش آن را ۷۰۰ هزار تومان از او می‌خرند و این بزرگترین ضربه به صنف ماست.

ریزش ۱۰ درصدی طلافروشان

وی گفت: ۱۰ درصد از صنف ما از قبل از عید به فروش بدلیجات و مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

وفادار گفت: روسای اتحادیه اصفهان و تبریز در دیداری با فرماندار و رییس اداره مالیات مشکلات خود را مطرح کرده اند و در انتظار نتیجه هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که ۶۰۰ هزار صنف فعال در این حوزه مشکلشان حل نشود ضربه بزرگی به اشتغال کشور در این حوزه وارد می‌شود کما اینکه در این چند روز تعطیلی نیز مشکلاتی بوجود آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز