خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه بهشتی:

ایران بالا‌ترین روند رشد ابتلا به سرطان را دارد / مرگ ۳۳ هزار نفر در سال بر اثر سرطان

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۷۲

«نباید دخانیات را در قالب سیگار خلاصه کنیم. قلیان وضع بسیار بدی دارد. / ۶۳ درصد از بیماران مبتلا به سرطانهای کلرومتان دخانیاتی هستند و۳۰درصد از آن‌ها از تریاک یا مشتقاتش مصرف می‌کنند.»

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه حدود ۹۰ هزار مبتلا به سرطان در کشور داریم که ۳۳ هزار نفر نیز در سال به خاطر سرطان می‌میرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد اسماعیل اکبری در همایش روز جهانی بدون دخانیات که امروز دروزارت بهداشت برگزار شد گفت: میزان سرطان کشور ۱۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر است که البته رقم خیلی بالایی نسبت به دنیای غرب نیست.

اکبری با تاکید براینکه در سرعت رشد سرطان و بالا رفتن بروز آن با هیچ کشوری قابل مقایسه نیستیم افزود: بالا‌ترین روند رشد ابتلا به سرطان را در دنیا داریم که البته مهم‌ترین دلیل آن، افزایش سن است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۰ درصد مرگ ناشی از سرطان را مرتبط با دخانیات است.

وی گران به شدن قیمت سیگار به عنوان یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از استعمال آن اشاره کرد و افزود: باید دید وقتی که سیگار گران می‌شود پول آن به کجا می‌رود و با توجه به گرفتاری دولت‌ها خیلی هم روی آن نباید تاکید کرد و اتفاق دیگری باید بیفتد.

اکبری تاکید کرد: باید یک حرکت جهادی شکل بگیرد تا پیش نسل آینده شرمنده نباشیم.

وی با تاکید برا ینکه نباید دخانیات را در قالب سیگار خلاصه کنیم افزود: قلیان وضع بسیار بدی دارد و خیلی خجالت آور است که در محافل خصوصی، مهمانی‌ها و قهوه خانه‌ها می‌بینیم که قلیان مصرف می‌شود.

اکبری به تاثیر گذاری تریاک و مشتقات تریاک در بروز سرطان اشاره کردو افزود: ۶۳ درصد از بیماران مبتلا به سرطانهای کلرومتان دخانیاتی هستند و۳۰درصد از آن‌ها از تریاک یا مشتقاتش مصرف می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز