خبرگزاری کار ایران

سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران:

حقوق بازنشستگان را افزایش داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۱

هیچ برنامه‌ای برای افزایش سن بازنشستگی و یا سخت نمودن شرایط بازنشستگی نداریم/تامین‌اجتماعی در بیمه سلامت ادغام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه مراسم واگذاری هتل همای تهران به این سازمان اعلام كرد که حقوق بازنشستگان  افزایش یافته است.

مرتضوی در مراسم واگذاری هتل همای تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان گفت: ما امسال ۱۸ درصد حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را افزایش دادیم و نسبت به سالهای گذشته که این افزایش حدود ۸ هشت تا ده درصد بوده است رقم قابل ملاحظه‌ای است.


وی افزود ما با کسب مجوز از دولت این افزایش حقوق را داشته‌ایم و همچنین برای اینکه عدالت اجتماعی رعایت شود ترتیبی دادیم که افزایش حقوق بازنشستگان از ۱۰۰ هزار تومان کمتر نباشد.

رئیس صندوق تأمین اجتماعی با بیان اینكه سازمان تامین اجتماعی هیچ برنامه‌ای برای افزایش سن بازنشستگی و یا سخت نمودن شرایط بازنشستگی ندارد،گفت:ما درصدد تدوین مقرراتی برای تسهیل و روان‌تر کردن بازنشستگی است.

مرتضوی گفت:مطلقا به دنبال افزایش سن بازنشستگی نیستیم و این خبر درست نیست. سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با سن بازنشستگی هیچ تغییری را در دستور کار قرار نداده است بلکه مقررات ارفاقی مدنظر است.

سعید مرتضوی در خصوص طرح‌های تامین اجتماعی و رونمایی از ۱۰ دارو به خبرنگاران گفت: مراسم امروز رونمایی از ساخت و کشف ده داروی ضد سرطان و استراتژیک در کشور بود که آن‌ها در انحصار کشورهای صنعتی قرار داشتند که با تلاش دانشمندان داروساز کشور در سازمان تأمین اجتماعی در سه شرکت توفیق دارو، دارو پخش و تماد این ده قلم دارویی که داروی استراتژیک و ضد سرطان هست ساخته شده و به تولید انبوه رسیده و در جامعه پخش خواهد شد.


رئیس صندوق تأمین اجتماعی تصریح کرد: چند ماه قبل نیز شاهد رونمایی از هفت قلم دارو بودیم و در مجموع این هفده قلم دارو که توسط دانشمندان داروساز تأمین اجتماعی تولید شده است عمدتا در انحصار دانشمندان رژیم صهیونیستی یا امریکا و برخی کشورهای اروپایی بوده که برای اولین بار در ایران ساخته شده است. ما همچنان تلاش می‌کنیم که اقلام دیگری از دارو که احتیاج به واردات آن است تا پایان امسال در سازمان و توسط دانشمندان تأمین اجتماعی ساخته شود.


سعید مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های تأمین اجتماعی در بیمارستان میلاد گفت: برنامه‌های ما در بیمارستان میلاد یکی در رابطه با بحث پیوند کلیه بود که در ابتدای سال به عنوان یک برنامه کوتاه مدت قولش را داده بودیم، که انشاالله فردا این طرح را افتتاح خواهیم کرد و با افتتاح این بخش حدود ۱۴ یا ۱۵ نفر پیوند کلیه شده‌اند و گیرندگان کلیه در سلامت کامل به سر می‌برند که فردا می‌توان با آن‌ها مصاحبه کرد.


خبرنگار دیگری از مرتضوی پرسید که آیا در زمینه سازمان بیمه سلامت شما با ادغام درمان غیر مستقیم موافق هستید یا خیر؟ مرتضوی در پاسخ به این پرسش گفت: قانون گذار ادغام این سازمان را در سازمان تأمین اجتماعی به موجب قانون و اساس نامه سازمان بیمه سلامت مستثنی کرده است اما این به این معنا نیست که سازمان تأمین اجتماعی هیچ همکاری با سازمان بیمه سلامت ندارد و ما قراردادهای مختلطی با این سازمان منعقد می‌کنیم و با آن‌ها تفاهم کامل داریم، با آن‌ها مذاکره می‌کنیم و در کمیسیون‌های آن‌ها شرکت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز