خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با یک فعال حقوق زنان کارگر عنوان شد:

انواع خشونت‌هایی که زنان را در محیط کار تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۲۷

«دختران جوانی که با سن و تجربه کم وارد محیط کار می‌شوند مستعد‌ترین افراد برای خشونت پذیری در محیط کار هستند. / قوانین محکمی برای حفاظت از زنان در محیط کار وجود ندارد و اثبات ارتکاب خشونت با قانون فعلی نیز بسیار دشوار است. / قراردادهای موقت، نقش بسیاری در کاهش امنیت شغلی زنان دارد.»

یک فعال زنان با بیان انواع خشونت‌هایی که در محیط کار زنان را تهدید می‌کند از جمله تبعیضات جنسی و نسبت دادن هر نوع کوتاهی در کار به جنسیت فرد؛ راه حل رفع این مشکل را برطرف کردن نقص‌های حقوق شهروندی و قوانین کار عنوان کرد.

مریم محمدی فعال حقوق صنفی زنان کارگر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با خشونت‌هایی که در محیط کار زنان را تهدید می‌کند، گفت: خشونت‌های کلامی، خشونت‌های جنسی، تحقیر و توهین، نسبت دادن هر نوع کوتاهی در کار به جنسیت فرد و تبیعضات جنسی از جمله خشونت‌های جاری در محیط کار است.

وی افزود: دختران جوانی که با سن و تجربه کم وارد محیط کار می‌شوند مستعد‌ترین افراد برای خشونت پذیری در محیط کار هستند. در واقع هر چقدر مهارت فرد در کار بیشتر باشد احتمال در معرض خشونت قرارگرفتن وی نیز کمتر است.

محمدی ادامه داد: خشونت‌های جنسی یکی ازشایع‌ترین مشکلات محیط کار برای زنان است که معمولا زنان در مقابل آن مجبور به ترک شغل خود می‌شوند.

محمدی با اشاره به وجود خلا‌هایی در حقوق شهروندی برای تامین حقوق و امنیت زنان ادامه داد: قوانین محکمی برای حفاظت از زنان در محیط کار وجود ندارد و اثبات ارتکاب خشونت با قانون فعلی نیز بسیار دشوار است.

این فعال حقوق صنفی کارگران گفت: ‌ قراردادهای موقت که اخراج کارگران را برای کارفرما آسان می‌کند، نقش بسیاری در کاهش امنیت شغلی زنان دارد. بنابراین برای از بین رفتن این گونه مشکلات قوانین پایه‌ای باید به سمتی برود که امکان اینگونه اتفاقات در محیط کار را به حداقل برساند.

وی در پایان اشاره کرد: این مساله نیز نباید نادیده گرفته شود که اصرار و پایداری زنان بر اشتغال، طی این سال‌ها سبب عقب نشینی بسیاری از عرف‌های خشونت آمیز علیه زنان در محیط کار شده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز