خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه‌سازان خبر داد:

واگذاری ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۵۸

رییس انجمن انبوه‌سازان از واگذاری ۷۰۰ هزار واحد از ۸۰۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان سال ۹۳ و ۱۰۰ هزار واحد نیز تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

ایرج رهبر، رییس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت اعتبار مسکن مهر اظهار داشت: به غیر از ۴۲ هزار میلیارد تومانی که در دولت گذشته به مسکن مهر پرداخت شد ۳ هزار میلیارد تومان از بازپرداخت اقساط متقاضیان به مسکن مهر اختصاص پیدا کرد که این روش یکی از راه‌های تاین اعتبار به‌شمار می‌رود.

وی افزود: قرار است تا ۳ سال آینده بازگشت اقساط وارد خزانه بانک مرکزی نشود و در مسکن مهر هزینه شود همچنین بودجه قطعی مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان به علاوه ۱۰ هزار میلیارد تومان غیر قطعی است.

رهبر به گفته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بستن پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ اشاره کرد و تصریح کرد: ۷۰۰ هزار واحد از ۸۰۰ هزار واحد باقی مانده تا پایان سال ۹۳ و ۱۰۰ هزار واحد نیز تا پایان ۹۴ تحویل داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این صحبت عملیاتی خواهد شد و یا برای رفع مسئولیت تاریخ اعلام شده است گفت: اگر بانک مرکزی به تعهدات خود که به دولت قبل مبنی بر تامین اعتبار مسکن مهر عمل کند همچنین وزارت‌نیرو زیرساخت‌های آب، برق و گاز را برای واحدهای باقی مانده مهیا کند این قول عملی خواهد شد.

رییس انجمن انبوه‌سازان در خصوص وضعیت قیمت آینده مسکن به افزایش ۲۵ درصدی سوخت اشاره کرد و ادامه داد: به هر میزان که قیمت خودرو، سوخت، گوشت، پنیر و تخم‌مرغ افزایش پیدا کند به همان نسبت نیز هزینه ساخت‌وساز و مسکن گران خواهد شد و این مهم در اقتصاد طبیعی است.

رهبر در خصوص ساخت‌ و ساز مراکزی از قبیل مسجد، بیمارستان، مدرسه و… در مسکن‌های مهر که مورد تاکید وزیر است گفت: " آقای مهرآبادی " معاون وزیر در امور مسکن مهر قرار است با ادارات مختلف برای تامین بودجه ساخت این مراکز صحبت‌ کند که این معقوله زمان‌بر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز