خبرگزاری کار ایران

بهای اونس جهانی بدون تغییر ماند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۵۸

افزایش اخیر قیمت نفت که قیمت نفت برنت را در روز پنجشنبه به بالاترین رقم در دو و نیم ماه گذشته رساند، می تواند ادامه یابد، زیرا ارزش سهام های آسیایی در روز جمعه به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید که ناشی از آمارهای مثبت از عملکرد بزرگ ترین اقتصاد های جهان بود.

قیمت جهانی نفت روز جمعه تحت تاثیر ناآرامی ها در لیبی و اوکراین و همچنین آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا و چین، بالای ۱۱۰ دلار باقی ماند و در مسیر ثبت دومین هفته متوالی همراه با رشد قرار گرفت. قیمت طلا نیز ثابت بود.
به گزارش ایلنا افزایش اخیر قیمت نفت که قیمت نفت برنت را در روز پنجشنبه به بالاترین رقم در دو و نیم ماه گذشته رساند، می تواند ادامه یابد، زیرا ارزش سهام های آسیایی در روز جمعه به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید که ناشی از آمارهای مثبت از عملکرد بزرگ ترین اقتصاد های جهان بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز جمعه به ۱۱۰ دلار و ۳۵ سنت رسید که نسبت به روز گذشته یک سنت کاهش داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با دو سنت کاهش به ۱۰۳ دلار و ۷۲ سنت رسید، اما همچنان در مسیر ثبت سومین هفته توالی همراه با رشد باقی ماند که ناشی از کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بود.
بازار نفت از نشان های مثبت مشاهده شده از رشد اقتصاد جهانی تاثیر مثبتی گرفته است. بر اساس آمارهای جدید رشد تولید در آمریکا در ماه می به بالاترین رقم در سه ماه گذشته رسیده است. همچنین بخش کارخانجات چین در ماه می، بهترین عملکرد را در طی سال جاری به ثبت رساند.
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر در رقم ۱۲۹۵ دلار معامله شد و در مسیر ثبت هفته ای بدون تغییر قیمت قرار گرفت.
تحلیلگران موسسه اف سی استون در یادداشتی نوشتند: «طلا بیش از یک ماه است در یک محدوده قیمتی متراکم گیر افتاده است، اما ما شک داریم که در روزهای آینده و تا پیش از اتمام انتخابات اوکراین، شاهد تغییر قیمت قابل توجهی باشیم.»
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه اوکراین، کیف اعلام کرد که روز پنجشنبه بیش از ۱۴ نفر از نیروهای ارتش این کشور در درگیری با جدایی طلبان کشته شده اند. این خبر بر نگرانی های امنیتی اضافه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز