خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

مشکل کمبود مواد اولیه روی، برطرف می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۸۴

هفته گذشته مجوز محیط زیست این معدن را اخذ کرده ایم و تا یک ماه آینده سرمایه گذاری ها در این معدن آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه معدن مهدی آباد تا یک ماه اینده مشکلات کمبود مواد اولیه روی نیز برطرف خواهد شد.

مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای حل مشکل کمبودمواد اولیه روی در دست دارید اظهار داشت: میزان مصرف واحد های ذوب روی ما از میزان مواد اولیه این محصول بیشتر است و تنها معدن انگوران در این زمینه فعالیت می کند.

وی افزود: با توسعه معدن مهدی آباد معضل کمبود مواد اولیه روی نیز برطرف خواهد شد.

کرباسیان تصریح کرد: هفته گذشته مجوز محیط زیست این معدن را اخذ کرده ایم و تا یک ماه آینده سرمایه گذاری ها در این معدن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هم اکنون کارخانه های تولیدکننده شمش روی، با مشکل خاک مواجه هستند که سبب کاهش موجودی انبارها شده است.

شرکت های تولیدکننده شمش می گویند که شرکت تهیه و تولید موادمعدنی هنوز سهمیه خاک را مشخص نکرده و برخی شرکت های کنسانتره سازی برای تولید، مجبور به واردات خاک از کشورهایی نظیر ترکیه هستند که هزینه های آنها را افزایش داده است.

این گزارش می افزاید، هر تن شمش روی با عیار ۹۹.۹۵ و ۹۹.۹۶ در بازار داخل ۷۶۵۰ تومان معامله می شود.

همچنین هر تن شمش روی با عیار ۹۹.۹۷ و ۹۹.۹۸ حدود ۷۷۵۰ تومان و عیار ۹۹.۹۹ این فلز، ۷۹۰۰ تومان مورد دادوستد قرار می گیرد.

بر این اساس، معدن مهدی آباد در یزد که طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ میلیون تن ذخیره سرب و روی دارد به عنوان بزرگترین یا دومین ذخیره بزرگ سرب و روی جهان یاد می‌شود.

توسعه معدن مهدی آباد سالهاست که معطل مانده و گفته می‌شود که این معدن قادر است دستکم یک میلیون تن خاک اسیده به تولیدکنندگان سرب و روی بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز