خبرگزاری کار ایران

موزه سیما راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : ۱۶۷۷۹۹

شهرک بزرگ تلویزیونی به مساحت بیش از ۱۰۰۰ هکتار در حومه تهران در مرحله خرید و تملک است که می‌تواند قطب تولید آثار تلویزیونی در منطقه و خاورمیانه باشد.

علی دارابی، مرکز تولید و فنی سیما را مأمور تأسیس موزه سیما کرد تا لباس‌ها، دکور‌ها و همه یادگاری‌های مجموعه‌های تلویزیونی ماندگار شود.

به گزارش ایلنا؛ دارابی در آیین نکوداشت همکاران برگزیده مرکز تولید و فنی سیما ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی تصویرگران گفت: سیما فعال شدن هفت شبکه دیجیتال را مرهون زحمات همکاران تلویزیون از جمله تولید و فنی می‌داند و البته استودیوهای تلویزیون باید به تجهیزات و امکانات لازم مجهز و از همه امکانات با مدیریت شایسته استفاده شود.

دارابی در ادامه با اشاره به تلاش معاونت سیما برای تولید آثار بر‌تر و بهتر تلویزیونی گفت: شهرک بزرگ تلویزیونی به مساحت بیش از ۱۰۰۰ هکتار در حومه تهران در مرحله خرید و تملک است که می‌تواند قطب تولید آثار تلویزیونی در منطقه و خاورمیانه باشد.

دارابی با تاکید بر اینکه باید مردم بهترین تصاویر با بهترین فرمت‌ها را در قاب تلویزیون ببینند گفت: با توجه به رشد شتابان فناوری و تکنولوژی حیرت آور رسانه‌ای جهان آینده پژوهی ضرورتی انکار ناپذیر است و رسانه ملی و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید هرچه بیشتر خود را برای بهره گیری از این رشد سریع آماده کند و با آن همراه شود.

وی افزود: ما باید برای گذر از آنالوگ به دیجیتال برنامه داشته باشیم و استفاده از بستر اچ دی باید به نهضت بزرگ تبدیل شود.
معاون سیما در بخش دیگری از سخنان خود صداپیشگان و دوبلور‌ها را از ذخیره‌ها و گنجینه‌های بزرگ رسانه ملی و سرمایه‌های بزرگ اجتماعی کشور توصیف و بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از آنان تاکید کرد.

دارابی اظهار داشت: معاونت سیما در صدد است تا نکوداشت سالانه برای دوبلور‌ها برگزار کند تا بتواند به نحو بهتری از تلاش‌های آنان قدردانی نماید.

وی افزود: نسل جوان و جدید حوزه صداپیشگی باید با سرمایه‌های عظیم این حوزه بیشتر آشنا شوند و از طرف دیگر با کشف استعدادهای جدید و جوان، جانشین پروری کنند.

معاون سیما تاکید کرد: باید بودجه و اعتبار لازم برای صداپیشگان و دوبلور‌ها همانند مجموعه تلویزیونی الف ویژه فراهم شود، به آموزش لازم برای صداپیشگان جوان توجه و اسامی دوبلورهای هر فیلم یا سریال در تیتراژ آن ثبت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز