خبرگزاری کار ایران

نشست هم‌اندیشی نقش‌فرهنگی‌فدراسیون‌ها؛

پولادگر: باید باور ما نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش تغییر کند

پولادگر: باید باور ما نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش تغییر کند
کد خبر : ۱۶۷۳۱۷

اگر ما به این مسائل توجه و قهرمانان‌مان را آماده می‌کردیم آفتی از جایگاه نصیب‌ما نمی‌شد و به این راحتی آنها را به یک ناهنجاری اخلاقی محکوم نمی‌کردیم.

رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر تغییر باورها نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش گفت: شناسایی تفاوت ورزشکار و قهرمان ما با دیگر افراد جامعه موضوعی است که در برنامه ریزی های فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمد پولادگر در نخستین نشست هم اندیشی تبیین نقش فرهنگی فدراسیون های ورزشی کشور ضمن بیان مشکلات فرهنگی در حوزه ورزش به خصوص بخش قهرمانی گفت: باورما نسبت به مسائل فرهنگی به عنوان مربی، رئیس فدراسیون و تمامی دست اندرکاران حوزه ورزش باید تغییر کند. پیش از هر حرفی باید این باورها را تاکید و یادآوری کنیم.

وی افزود: تفکیک جسم و روح امکان پذیرنیست و انسانی می تواند کامل و ایده آل شود که در هر دو بعد جسمانی و روحانی رشد کند.

پولادگر با طرح این سوال که آیا به میزان وقت و هزینه‌ای که برای مسائل فنی در ورزش می گذاریم به مسائل روحی و فکری هم می‌پردازیم، اظهار داشت: ما باید به این نتیجه برسیم که میزان تاثیر ابعاد روحی و روانی در موفقیت‌ها و عرصه‌های قهرمانی بسیار زیاد است و باید در این زمینه مخاطب خود را به درستی بشناسیم.

وی ادامه داد: شناسایی تفاوت ورزشکار و قهرمان ما با دیگر افراد جامعه موضوعی است که در برنامه‌ریزی فرهنگی بسیار تاثرگذار است و باید مورد توجه قرار بگیرد. آیا تاکنون از خود سوال کرده‌ایم این ورزشکار صاحب سکو چه نقشی در جامعه دارد و به چه میزان می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

پولادگر با تاکید بر این نکته باید خود را در جایگاه قهرمانان قرار و به آنها شخصیت دهیم، گفت: اگر ما به این مسائل توجه و قهرمانان‌مان را آماده می‌کردیم آفتی از جایگاه نصیب‌ما نمی‌شد و به این راحتی آنها را به یک ناهنجاری اخلاقی محکوم نمی‌کردیم.

رئیس فدراسیون تکواندوافزود: موضوع دیگرحائز اهمیت، تاثیر نقش دین در تبلور شخصیت قهرمانان است. اگر این مسائل را برای خود تفسیر و با اعتقاد حرکت کینم علی رغم وجود تمام مشکلات می توانیم تاثیرات آن را به روشنی ببینیم.

پولادگربا طرح این سوال که کار فرهنگی و جسمی چه تفاوتی با هم دارند؟ گفت: این دو از هم قابل تفکیک نیستند و با هم عجین شده‌اند. ما باید در مرحله نخست به خودباوری برسیم و این مسائل را عملیاتی کنیم. برای انجام کار فرهنگی بر روی ورزشکاران باید واقعیات را در نظر بگیریم. اینکه ببینیم چه به آنها داده‌ایم و از آنها چه می‌خواهیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان نتیجه عدم تغییر در بازی زندگی را تعویض عنوان کرد و گفت: اگر باور نکینم دین چه نقشی در تبیین و ساخت شخصیت فرد دارد و اینکه ورزشکاران و جوانانی که در اردوهای ملی هستند چه جایگاهی در جامعه دارند نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب و بازده مناسب درحوزه فرهنگ دست یابیم و در نهایت اگر مخاطب شناسی نکنیم قطعاً نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز