خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری استان بوشهر:

متهم اصلی اختلاس گمرک بوشهر دستگیر شد

کد خبر : ۱۶۶۰۶۹

پرونده اختلاس از گمرک بوشهر از اواخر سال ۹۱ در مرجع قضایی مفتوح و روند دادرسی آن اوایل سال ۹۲ از طرف دادسرای بوشهر آغاز شد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: متهم اصلی پرونده اختلاس گمرک بوشهر توسط مرجع انتظامی شهرستان بوشهر به عنوان ضابط قوه قضاییه در شهر شیراز دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا حیدر بحرانی افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی و بررسی صحت آن توسط دادستان و بازپرس، حکم دستگیری متهم اصلی اختلاس گمرک بوشهر به مرجع انتظامی صادر شد.

وی یادآورشد: پرونده اختلاس از گمرک بوشهر از اواخر سال ۹۱ در مرجع قضایی مفتوح و روند دادرسی آن اوایل سال ۹۲ از طرف دادسرای بوشهر آغاز شد.

رییس کل دادگستری استان در گفتگو با ایرنا اضافه کرد: این پرونده دو متهم اصلی دارد که یکی از مته‌مان پیش از این دستگیر شده بود و متهم دیگر که نقش اصلی و اولیه در این اختلاس داشته است متواری شده بود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان اختلاس در این پرونده محرز شده و اسناد دیگری نیز در دست بررسی است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: بیش از دو سوم مبلغ اختلاس متوجه متهم اصلی این پرونده است.

وی یادآورشد: این پرونده در بازرسی شعبه اول در جریان است و باتوجه به اهمیت موضوع و اقدامات وسیع انجام شده در پی این هستیم که هرچه زود‌تر کارهای کار‌شناسی اختلاس انجام شود و پرونده منجر به صدور کیفر خواست شده و با ارسال به دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

بحرانی اضافه کرد: سایر مته‌مان این پروند شامل مباشر و معاونان در جرم نیز در بازداشت هستند.
فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: در یک اقدام پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی متهم اصلی اختلاس گمرک بوشهر به وسیله نیروی انتظامی در شیراز دستگیر شد.

سرهنگ فرید شجاعی افزود: متهم به نام «ح خ» ۳۹ ساله اهل یکی از شهرستان‌های استان فارس و کارمند گمرک بوشهر پس از یک هفته عملیاتی اطلاعانی بعد از ظهر سه شنبه در خانه مسکونی در یکی از محلات شهر شیراز دستگیر شد.

وی تصرح کرد: با وجود اینکه متهم پی در پی تغییر چهره می‌داد ولی از یک هفته قبل در تور عملیاتی پلیس شهرستان قرار گرفت و بعد از ظهر سه شنبه با هماهنگی دادستان بوشهر به اتهام اختلاس دستگیر شد.

این متهم به منظور تحقیق بیشتر هم اکنون در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز