خبرگزاری کار ایران

میدری:

سه درصد جامعه فقر غذایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۱۲

۸۰۰ هزار کودک در کشور دچار فقر غذایی، لاغری مفرط و کوتاهی قد هستند و یازده درصد زنان باردار سوء تغذیه دارند و در کل سه درصد جامعه از فقر غذایی رنج می برند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فقر غذایی سه درصد جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری در میزگرد بررسی نقاط قوت و ضعف توزیع سبد کالا که در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰۰هزار کودک در کشور دچار فقر غذایی، لاغری مفرط و کوتاهی قد هستند و یازده درصد زنان باردار سوء تغذیه دارند و در کل سه درصد جامعه از فقر غذایی رنج می برند.

وی در خصوص ارائه سبد کالا افزود: وظیفه وزارت تعاون ارائه کد ملی افراد مشمول دریافت سبد کالا به سازمان هدفمندی و وزارت صنعت بود و اینکه به تعدادی از افراد این سبد تعلق نگرفت ارتباطی با این وزارت خانه نداشت.

میدری با بیان اینکه در این بین کارکنان ساختمانی و کشاورزان حق خود می دانستند که سبد کالادریافت کنند خاطر نشان کرد: این تصمیم به عهده هیات وزیران بود و ما گزینشی نکردیم.

وی ادامه داد: پیشنهادی که وزارت تعاون داد و پذیرفته نشد این بودکه وزارت صنعت خود را درگیر خرید کالا نکند وفروشگاههای زنجیره ای این کار را انجام دهند و دولت تنها ناظر باشد اما این پیشنهاد پذیرفته نشد و وزارت صنعت کار تامین و توزیع کالارا به عهده گرفت.

میدری تصریح کرد: هر چند در اجرای این طرح احساس تبعیض هایی صورت گرفت اما میزان قابل توجهی از اقشار آسیب پذیر این سبد را دریافت کردند.

وی افزود: برای داشتن بانک اطلاعاتی دقیق نیاز به اطلاعات الکترونیکی و تحقیقات میدانی است تا بتوان نیازمندان واقعی و اقشار آسیب پذیر را شناسایی کرد.

میدری در خاتمه گفت: اینکه دولت به همه مردم سبد کالا را توزیع کند کار اشتباهی است و در مرحله اول ۱۵ میلیون خانوار سبد کالادر یافت کردند وتنها ۸ میلیون خانوار این سبد رانگرفتند که از این میزان ۳ میلیون خانوار شاید مشمول دریافت سبد کالا می شدند و ۵ میلیون دیگر جزء خانواده های ثروتمند بودند که نیازی به این سبد نداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز