خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا؛

ارز پتروشیمی‌ها راهکاری جهت حل مشکلات ارزی / پتروشیمی‌ها به یاری بازار ارز می‌شتابند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۳۹

دولت خوراک را با قیمت ۲۶۵ تومان برای هر متر مکعب در اختیار پتروشیمی‌ها قرار می‌دهد و درازای آن ارز حاصل از صادرات را نیز با قیمت مبادته‌ای و ۲۶۵۰ تومان خریداری می‌کند.

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس با اشاره به سود و ارزآوری قابل توجه پتروشیمی‌ها ورود ارز صادراتی به بازار را راهکاری در راستای ایجاد تعادل و خروج از نوسانات ارزی دانست.

موید حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ورود ارزحاصل ازصادرات پتروشیمی‌ها را اقدام در خور و مناسبی خواند و گفت: پتروشیمی‌ها سالیانه ۱۵ میلیارد دلار درآمد ارزی دارند که ۲ تا ۳ میلیارد از آن صرف تامین مواد اولیه و بدهی و ۱۲ میلیارد باقیمانده نیز وارد بازار ارزخواهد شد.

وی افزود: ورود ارز پتروشیمی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی و به صورت مزایده‌ای توسط صرافی‌های مجاز صورت خواهد گرفت.
حسینی صدر خاطرنشان کرد: میزان ارزی که وارد می‌شود بازار را تحت تاثیر قرار داده و از نوسان قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص سازو کار انجام این کار نیز توضیح داد که پتروشیمی‌ها بعد از کسر مخارج، ارز حاصل ازصادرات محصولات خود را با نرخ مبادله‌ای در اختیار دولت قرار خواهند داد که به این ترتیب از خروج ارز از کشور نیزبه نحوی جلوگیری خواهد شد.

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس خاطرنشان کرد: دولت خوراک را با قیمت ۲۶۵ تومان برای هر متر مکعب در اختیار پتروشیمی‌ها قرار می‌دهد و درازای آن ارز حاصل از صادرات را نیز با قیمت مبادته‌ای و ۲۶۵۰ تومان خریداری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز