خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

ادامه مشكلات كارگران لوله‌سازی خوزستان با گذشت دو سال از تعطیلی كارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۵

این ۵۰ کارگر که ۳۷ حقوق معوقه طلب دارند، بین ۱۵ تا ۲۳ سال در کارخانه لوله‌سازی خوزستان كار كرده‌اند/ تسهیلات ۱۰ میلیاری که دولت در یکی از سفرهای استانی خود برای راه اندازی کارخانه و رفع مشکلات کارگران مصوب کرده بود به طور کامل پرداخت نشد.

۵۰ کارگر لوله‌سازی خوزستان با وجود گذشت دو سال از تعطیلی کارخانه همچنان در محل کار خود حاضر می‌شوند و خواستار بازگشت به کار یا تحقق وعده‌های مسئولان به کارگران در هنگام تعطیلی کارخانه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این ۵۰ کارگر که ۳۷ حقوق معوقه طلب دارند، بین ۱۵ تا ۲۳ سال در کارخانه لوله‌سازی خوزستان كار كرده‌اند و این در حالی است که پیش از این ۱۲۰ کارگر رسمی این کارخانه طی سالهای گذشته بازنشسته شده و در حال حاضر تعداد دیگری نیز دارای شرایط بازنشسته شدن هستند.

وعده‌هایی که محقق نشد

دبیر خانه کارگر خوزستان درباره مشکلات پیش آمده برای کارگران لوله‌سازی خوزستان تصریح کرد: مالکان کارخانه قرار بود با تعطیلی کارخانه ۵۰ کارگر رسمی خود را به کارخانه‌های هم نوع مانند فولاد خوزستان بفرستند که این امکان هنوز محقق نشده و این ۵۰ کارگر هر روز صبح بدون انجام دادن کاری فقط در محل کارخانه حاضر می‌شوند.

حسینی اضافه کرد: انتقال نیروهای رسمی این کارخانه به صنایع فولاد باید در اولویت کاری مسئولان کارخانه قرار می‌گرفت.

این فعال کارگری اظهار داشت: به گفته کارگران کارفرمای قدیمی این کارخانه برای راه اندازی مجدد خطوط تولید این واحد تولیدی نیازمند حمایت مسئولان دولتی و کشوری است و در این خصوص اعلام همکاری کرده است.

دبیر خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه محصولات این واحد تولیدی در سطح کشور منحصر به فرد و با کیفیت بالا است گفت: این کارخانه برای فروش محصولات خود که اکثر مشتریان آن از شرکتهای آب و فاضلاب وانتقال آب است هیچ مشکلی ندارد و قبل از تولید همه محصولاتش پیش فروش می‌شود.

او در ادامه درباره مشکلات کارخانه یاد آور شد: بدهی‌های انباشته‌ای که مالکان قبلی این کارخانه از بانک‌ها و برخی ارگانهای دولتی دریافت کرده‌اند این واحد تولیدی را از یک واحد موفق به یک واحد بدهکار تبدیل کرده است.

عملکرد مالکان قبلی مشکلات را دوچندان کرده‌ است

غلامرضا عشقی مالک کارخانه لوله سازی خوزستان ضمن تایید مشکلات کارخانه، حقوق معوقه کارگران را ۳۰ ماه عنوان کرد و افزود: کارخانه لوله سازی خوزستان بعد از ۵ سال کشمکش مشکلات از سال ۸۹ به دلیل نداشتن نقدینگی به ناچار تعطیل شد.

او در ادامه گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان بدهی‌های این کارخانه که حدود دو میلیارد آن از سوی مالکان قبلی کارخانه بر جا مانده است، مشکلات این کارخانه را دو چندان کرده است.

به گفته عشقی تسهیلات ۱۰ میلیاری که دولت در یکی از سفرهای استانی خود برای راه اندازی کارخانه و رفع مشکلات کارگران مصوب کرده بود به طور کامل پرداخت نشد و از این رقم فقط سه میلیارد و نهصد میلیون تومان به کارگران اختصاص یافت.

مالک کارخانه لوله سازی خوزستان با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات مصوب دولت به این کارخانه اختصاص یابد این واحد تولیدی راه اندازی خواهد شد، افزود: این واحد تولیدی همچنین در تهیه مواد اولیه تولید هیچ مشکلی ندارد چرا که مواد اولیه آن از داخل تامین می‌شود.

او درادامه درباره انتقال کارگران لوله‌سازی به صنایع فولاد گفت: تعدادی از کارگران قرا دادی را به صنایع فولاد انتقال دادیم تا اشتغال آنان حفظ شود اما در مورد کارگران رسمی چون آنان راضی به انعقاد قرار داد جدید با صنایع فولاد نبودند و تاکید داشتند طبق قانون لوله سازی با انان قرار داد بسته شود، راضی به انتقال به صنایع فولاد نشدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز