خبرگزاری کار ایران

کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قزاقستان؛

آزادکاران ایران مقتدرانه قهرمان قاره کهن شدند / اعلام رده بندی تیم ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۸۰

تیم اعزامی کشورمان موفق شد با کسب ۶ مدال طلا عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کند تا همچنان اقتدار خود را در کشتی آسیا تثبیت کند.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با صید ۶ مدال طلا از آوردگاه قزاقستان مقتدرانه عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، در این رقابت ها تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۳ مدال طلا در روز اول، و ۳ مدال طلای اسماعیل پور، حسین خانی و افضلی در در روز دوم عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا را به خود اختصاص داد.

چهارمین طلا به نام اسماعیل پور

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسعود اسماعیل پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل بازار بازار گوریف از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری دست یافت. وی در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی حساس و دیدنی و در حالی که کشتی گیر قزاق از حمایت تماشاگران میزبان و داوران بهره می برد با نتیجه ۱۴ بر ۹ مقابل دولت نیازبیکوف از قزاقستان به پیروزی رسید و فینالیست شد. اسماعیل پور در دیدار فینال مقابل راجنیش راجنیش از هند با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری دست یافت و قهرمان وزن دوم شد. در این وزن دولت نیازبیکوف از قزاقستان و نازمموداخ لام گارما از مغولستان مشترکا سوم شدند.

حسین خانی پنجمین طلا را به نام ایران زد

مصطفی حسین خانی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان پنجمین مدال طلای تیم ایران را در رقابت های قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان به دست آورد. در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست مقابل هیو لینگ از چین با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری دست یافت. وی دور دوم مقابل دوکان تات از ویتنام در حالی که با نتیجه ۱۲ بریک پیش بود با ضربه فنی پیروز شد. حسین خانی در مرحله نیمه نهایی نیز موفق با نتیجه ۱۰ بر صفر اختیار نوروزاف کشتی گیر ازبکستانی را شکست دهد و راهی دیدار فینال شود. حریف حسین خانی در دیدار فینال وخیدوف از تاجیکستان بود که به دلیل آسیب دیدگی مقابل نماینده کشورمان حاضر نشد تا تیم ایران صاحب پنجمین مدال طلا در این رقابت ها شود.

بوسه افضلی بر ششمین طلای ایران

رضا افضلی ششمین مدال طلای ایران را در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان به دست آورد. در وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ریوچی یامانکا از ژاپن با نتیجه ده بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. رضا افضلی در این مرحله مقابل کانگ ژانگ ازچین با نتیجه ده بر صفر به برتری دست یافت و فینالیست شد. افضلی در دیدار پایانی مقابل پاریوجات انوربات از مغولستان به برتری ۷ بر صفر دست یافت و قهرمان شد. در این وزن یامانکا از ژاپن و اینوکنتیف از قرقیزستان مشترکا سوم شدند.

همچنین حامد طالبی زرین کمر آزادکار شایسته وزن ۹۶ کیلوگرم کشورمان در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا مغلوب ناداوری شد. طالبی که در دور اول حریف چینی را شکست داده بود در دور دوم مقابل الیهان ژومایف از قزاقستان مغلوب ناداوری شد. طالبی که فنون مختلف مانند لنگ و کنده کشی را روی حریف پیاده کرد به جای دریافت امتیاز از سوی داوران این امتیازها به حریف قزاقستانی ها داده شد تا با شایستگی نتیجه را واگذار کند و از دور رقابت ها کنار برود.

به این ترتیب تیم اعزامی کشورمان موفق شد با کسب ۶ مدال طلا عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کند تا همچنان اقتدار خود را در کشتی آسیا تثبیت کند. در این رقابت ها فقط مهران رضازاده(عنوان پنجم) و حامد طالبی زرین کمر(هفتم) کمی دور از انتظار ظاهر شدند و دست آنها از کسب مدال خالی ماند.

رده بندی تیمی و انفرادی رقابت ها

رده بندی انفرادی اوزان ۸ گانه و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱ - رسول کالیف(قزاقستان) ۲ - دامدینبازار تسوگباتار(مغولستان) ۳ - صمد نادربیکلو(مغولستان) و فومیتاکا موریشیتا(ژاپن) ۵ - مهران رضازاده(ایران) و آبودوف(تاجیکستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱ - مسعود اسماعیل پور(ایران) ۲ - باجنش باجرانگ(هند) ۳ - دولت نیازبکوف(قزاقستان) و نازمومداخ لامگارما(مغولستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱ - سید احمد محمدی(ایران) ۲ - کانگ جین هیوک(کره شمالی) ۳ - فورکات فرمان اف(ازبکستان) و باتچولون باتمانگنای(مغولستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱ - مصطفی حسین خانی(ایران) ۲ - سومیرشو وحیداف(تاجیکستان) ۳ - کن هوساکا(ژاپن) و اختیار ناوروزوف(ازبکستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱ - رضا افضلی(ایران) ۲ - پاروجاو اونوربات(مغولستان) ۳ - ریوچی یامانکا(ژاپن) و اینکوئنتیف(قرقیزستان)

۸۶ کیلوگرم: ۱ - میثم مصطفی جوکار(ایران) ۲ - اصلان کاهیدزه(قزاقستان) ۳ - اورگادول اوتومن(مغولستان) و رشید قربان اف(ازبکستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱ - دورجیخاند خودربولگا(مغولستان) ۲ - ماگومد موسایف(قرقیزستان) ۳ - رستم اسکندری(تاجیکستان) و ساتیوارت کادیان(هند) … ۷ - حامد طالبی زرین کمر(ایران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱ - کمیل قاسمی(ایران) ۲ - زولبو ناتسوگسورن(مغولستان) ۳ - شانگ های(چین) و دولت شابانبای(قزاقستان)

رده بندی تیمی:

۱ - ایران ۷۰ امتیاز

۲ - مغولستان ۶۳ امتیاز

۳ - قزاقستان ۵۱ امتیاز

۴ - ازبکستان ۴۱ امتیاز

۵ - ژاپن ۴۰ امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز