خبرگزاری کار ایران

۳ آمریکایی در تیراندازی پلیس افغانستان کشته شدند

کد خبر : ۱۶۲۳۷۱

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که مهاجم سرباز پلیس محافظ عمومی است که در بازداشت به سر می‌برد. این سرباز پلیس به طرف یک گروه چهار نفری شهروندان خارجی آتش گشود.

در جریان تیراندازی در بیمارستان «کیور» در غرب کابل، سه شهروند خارجی کشته و یک کارمند زن زخمی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ وزارت کشور افغانستان امروز – پنجشنبه - تایید کرد که فرد تیرانداز از ماموران امنیتی این بیمارستان بوده است.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که مهاجم سرباز پلیس محافظ عمومی است که در بازداشت به سر می‌برد. صدیقی گفت که این سرباز پلیس به طرف یک گروه چهار نفری شهروندان خارجی آتش گشود.

در خبرنامه این وزارتخانه آمده که حادثه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی اتفاق افتاد. فرد زخمی دیگر این حادثه از کارمندان زن بیمارستان کیور است.

سفارت آمریکا در کابل در صفحه تویتر خود نوشته که افراد کشته شده در این حادثه شهروندان آمریکا بودند و این سفارت از وقوع این رویداد ابراز تاسف کرده است.

منابع رسمی اعلام کرده‌اند که پس از تکمیل تحقیقات، جزئیاتی درباره هویت و انگیزه فرد مهاجم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بیمارستان کیور از بیمارستان‌های بین‌المللی در کابل است و تعدادی متخصصان خارجی به ارائه خدمات درمانی در آن اشتغال دارند.

گزارش شده که دو نفر از کشته‌شدگان زن بودند.

مسئولان حوزه ششم پلیس کابل هم گفته اند که فرد مهاجم عضو پلیس محافظت عمومی بوده که برای تامین امنیت بیمارستان کیور در این بیمارستان مستقر شده بود.

این تازه‌ترین حمله به غیرنظامیان خارجی پس از حمله‌ای به رستورانی در کابل در ماه ژانویه و حمله ماه مارس مهاجمان مسلح به هتل پنج ستاره «سرینا» در کابل است.

۲۰ روز پیش نیز یک پلیس افغان در ولایت خوست در جنوب افغانستان، عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس را کشته و یک خبرنگار دیگر این خبرگزاری را زخمی کرد.

پیش‌ از این در غرب کابل نیز در رویدادی در نزدیکی همین بیمارستان مهاجمان انتحاری یک دفتر مربوط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را هدف قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز