خبرگزاری کار ایران

در سال جاری رخ می‌دهد:

افزایش ۴۹ درصدی تعرفه پزشکان در بخش دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۶۸

«سرانه درمان در سال جاری ۴۴ درصد افزایش یافته و تعرفه بخش هولدینگ و پزشکان در بخش دولتی ۴۸ تا ۴۹ درصد رشد خواهد داشت. / مطالبات جامعه پزشکی تا آخر شهریور سال گذشته ۱۰ ماه عقب بود اما امروز مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان تا آخر بهمن ماه پرداخت شده است.»

نشست سازمان تامین اجتماعی و انجمن های علمی و تخصصی پزشکی کشور صبح امروز با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست مشترک که در هتل همای تهران برگزار شد وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دیدگاه و نظرات خود را در رابطه با ارتباط سازمان تامین اجتماعی و جامعه پزشکی مطرح کردند.

نمایندگان انجمن های علمی و تخصصی پزشکی کشور در این نشست ضمن گله از سازمان تامین اجتماعی به دلیل افزایش ندادن تعرفه های پزشکی، خواستار ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت شدند.

وظیفه متولیان بخش درمان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش انجمن‌های علمی و تخصصی را در جوامع توسعه یافته را بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد و گفت: باید زمینه گفتمان اجتماعی انجمن‌های علمی را فراهم کنیم.

علی ربیعی با تأکید بر اینکه واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر است، افزود: باید همه متولیان بخش سلامت برای بهبود وضعیت درمان کشور با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

او ادامه داد: افزایش تعامل و گفت‌وگوی اعضا با یکدیگر و کمک به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سلامت و درمان از کارکردهای مهم دیگر انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی است که در صورت فعال بودن این انجمن‌ها به نتایج مثبتی دست پیدا خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ده هزار میلیارد تومان به بخش درمان و سلامت از سوی دولت اختصاص‌یافته و متولیان بخش درمان کشور باید با ساختارسازی و کنشگری مناسب همه اعضا، سلامت جامعه را ارتقا ببخشند.

افزایش ۴۹ درصدی تعرفه پزشکان در سال جاری

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست گفت: سرانه درمان در سال جاری ۴۴ درصد افزایش یافته و تعرفه بخش هولدینگ و پزشکان در بخش دولتی ۴۸ تا ۴۹ درصد رشد خواهد داشت.

سیدتقی نوربخش در نشست مشترک سازمان تأمین‌اجتماعی و انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور اظهار داشت: در بخش خصوصی کتاب تعرفه سال ۸۴ اجرایی شد و این فرصت خوبی برای پزشکان است.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در شورای عالی بیمه عضویت داشته و در سیاست‌گذاری‌های درمان کشور نیز نقش دارد.

وی افزود: بیشترین آثار سوء نظامات اجرایی به سازمان تأمین اجتماعی وارد شد که سعی کردیم با رویکردهایی که دولت یازدهم داشت و پیاده‌سازی آن در سازمان مشکلات تأمین‌اجتماعی را حل و فصل کنیم.

وی اظهار داشت: مطالبات جامعه پزشکی تا آخر شهریور سال گذشته ۱۰ ماه عقب بود اما امروز مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان تا آخر بهمن ماه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این مطالبات حق پزشکان و داروخانه‌ها است و پرداخت مطالبات بهمن‌ماه در اسفند باعثشد که در پرداخت‌ها از قانون نیز جلو‌تر باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نگاه دولت به نظام سلامت و تخصیص منابع به این بخش، همدلی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر و شروع اثربخشی انجمن‌های علمی و تخصصی، اعتماد مردم را بالا برده و باید از این فرصت و این اعتماد استفاده کنیم.

وی افزود: شاهد بودیم که شورای عالی بیمه حتی به مدت یک سال تشکیل جلسه نداد، اما درحال‌حاضر فعال است و ارتباط شورای عالی بیمه و انجمن‌های تخصصی پزشکی باید سیستماتیک و تخصصی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز