خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

برای اصلاح شبکه آب ساری به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۵۲

برای اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان ساری باید ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شود. / اکنون زمان توزیع اعتبارات است باید این مسئله را پیگیری کنیم.

جلسه بررسی وضعیت آبرسانی به شهر ساری با حضورجواد واحدی فرماندار مرکز استان، رئیس و ۲عضوشورای شهر ساری، مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران و ساری، عصر امروز در محل فرمانداری ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرکز استان، جواد واحدی فرماندار مرکز استان، در جلسه بررسی وضعیت آبرسانی به شهر ساری، اظهار داشت: منابع آبی، شبکه توزیع و توزیع آب در بین مردم باید بررسی شود تا در تابستان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان ساری باید ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شود، گفت: اکنون زمان توزیع اعتبارات است باید این مسئله را پیگیری کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه کانون انتخابات در فرمانداری نیست که فردی بخواهد با توزیع اعتبار، آرای مردمی را کسب کند، بیان داشت: ‌ رویکرد ما در رفع مشکلات است.

این مسئول با بیان اینکه رویکرد کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری رسیدگی به موضوع آبرسانی به شهرستان ساری است، افزود: چون به دلیل مشکلاتی که در بحثآبرسانی وجود دارد باید این بخش را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مدیران شهرستان و هدف‌گذاری در برنامه کوتاه مدت و بلند مدت، یادآور شد: در زمینه تامین آب شهرستان ساری و فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از منابع آب هم نیازمند برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت هستیم.

در ادامه جلسه ذبیح‌الله ذاکری مدیرعامل آبفای مازندران ضمن بررسی وضعیت آبرسانی به شهرستان ساری، اظهار داشت: وظیفه ما آبرسانی به مردم استان مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمان پیک مصرف آب در اواخر هفته وجود دارد، ادامه داد: اگر چاه‌های آب تجهیز و چا‌ه‌های جدید حفر نشوند در سال جاری با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

ذاکری با بیان اینکه از سال ۸۳ تاکنون حق انشعاب افزایش قیمت نداشته است، تصریح کرد: این در حالی است که هزینه حفر هر چاه ۳۵۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان ساری نیز در این نشست، اظهار داشت: از سال ۸۷ تاکنون که قرار بود آبرسانی به شهرستان ساری از طریق سد انجام شود علاوه بر اینکه هیچ چاهی در شهرستان حفر نشده بلکه دو چاه هم از بهره‌برداری خارج شده‌اند.

لطفی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از هدر‌رفت آب در خطوط لوله اتفاق می‌افتد، متذکر شد: در شهرستان ساری نیازمند حفر پنج حلقه چاه جدید هستیم.

جمال باقری رئیس شورای اسلامی شهر ساری هم در این جلسه اظهار داشت: درباره مشکل کم‌آبی باید به ‌دنبال راهکار عملیاتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب، مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: باید این مشکلات ارزیابی علمی، تخصصی و فنی صورت گیرد.

باقری با بیان اینکه باید برای رفع مشکل آب شهرستان ساری، بسته فنی تهیه شود، افزود: باید به صورت منطقه‌ای رسیدگی شود که هر بخش چه مشکلاتی دارد.

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست، اظهار داشت: شاید همه مشکلات ما در سطح شهرستان، مربوط به منابع آبی نباشد، چراکه هدر‌رفت آب هم از دیگر مشکلات است.

وی بیان داشت: مردم نیاز به آب آشامیدنی دارند و به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی باید پیگیر مشکلات مردم باشیم.

علی‌اصغر ذلیکانی عضو دیگر شورای شهر ساری هم گفت: تقاضا دارم پروژه آبرسانی شهرستان ساری هرچه زود‌تر به نتیجه برسد.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه اجرای پروژه شهرستان ساری فقط با اعتبارات تملک قابل انجام نیست، افزود: باید از منابع مدیریت بحران هم در اجرای این پروژه استفاده کنیم.

ذلیکانی خاطرنشان کرد: تا موضوع آب در شهرستان ساری به بحران لاینحل تبدیل نشده باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز