خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گیلان خبر داد:

دانشجویان دختر کوهنورد پیدا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۲۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: گروه کوهنوردی دانشجویان دختر پیام نور آستانه اشرفیه به سلامت بازگشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از بازگشت گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه در صبح امروز خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور اظهار داشت: این گروه که روز چهارشنبه به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند به علت شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه کوه بن که منطقه‌ای جنگلی بوده قادر به تشخیص مسیر حرکت نبودند که با همکاری گروه امدادی هلال احمر به سلامت شب گذشته نجات یافتند.
وی خاطر نشان کرد: ساعت ۳۰/۲۰ دقیقه چهارشنبه شب گذشته گم شدن گروه هفتاد نفره دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به همراه ۴ نفر مرد اعزامی هلال احمر آستانه اشرفیه به فرمانداری فومن اعلام و طی هماهنگی که فرماندار با این معاونت انجام داد عملیات جستجو و انتقال این گروه کوهنوردی آغاز شد.
به گفته وی گروه امدادی هلال احمر با تجهیز امکانات و نیازمندیهایی چون آب، خرما و بیسکویت خود را به گروه رسانده اما به دلیل خستگی و عدم دید کافی شب را در منطقه با روشن کردن آتش سپری و ساعت ۳۰/۵ بامداد روز پنج شنبه به سمت پایین حرکت کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان یادآور شد: این گروه هیچ گونه آسیبی نداشته و تنها یک نفر دچار گرفتگی عضله شده بود.
احمدی‌پور ضمن تقدیر از گروه‌های امدادی شامل نیروی انتظامی، سپاه و بسیج یادآور شد: فرماندار نیز به همراه مسئولین شهرستان در تمام طول مدت امداد رسانی در ماسوله حضور داشته و لحظه به لحظه با هماهنگی معاون سیاسی استاندار پیگیر این موضوع بوده است.
این مقام مسئول با اشاره بر اینکه عدم هماهنگی گروه با هیئت‌های کوهنوردی و استفاده نکردن از راهنمایان زبده موجب بروز این حادثه شده است، تأکید کرد: در چنین اعزام‌هایی حتماً می‌بایست از طریق مراجع ذیربط و با هماهنگی هیأت‌های کوهنوردی شهرستان اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز