خبرگزاری کار ایران

معاون فنی محیط زیست کردستان در گفتگو با ایلنا:

واژگونی تانکرهای نفتی بحرانی برای رودخانه‌های کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۶۶

در سال گذشته ۲۲ مورد تانکر حامل مواد سوختی در جاده های کردستان واژگون شد و بیشتر این مواد نفتی به رودخانه‌های استان نفوذ کرد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان واژگونی تانکرهای نفتی را بحرانی برای منابع آبی و خاکی کردستان دانست.

شهاب محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج به صدمات ناشی از واژگونی تانکرهای مواد نفتی در جاده‌های ارتباطی استان بر محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۲ مورد تانکر حامل مواد سوختی در جاده‌های کردستان واژگون شدند و بیشتر این مواد نفتی به رودخانه‌های استان نفوذ کردند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد عملیات پاک‌سازی این مواد با مشکل مواجه است به طوری که زمینه آلودگی محیط زیست استان را فراهم کرده است.

مدیریت پسماند سنندج در دست اقدام

محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مطالعات طرح تفکیک از مبدأ در شهرستان‌های بانه، دهگلان، قروه و سقز انجام شده و موضوع مدیریت پسماند سنندج نیز در دست اقدام است.

وی وضعیت جایگاه زباله سنندج را نامناسب دانست و گفت: هم اکنون شهرستان سنندج با مشکل بزرگی در زمینه جایگاه زباله‌ها مواجه است که در همین راستا فرهنگسازی جمع آورزی زباله و بحثتفکیک از مبدا توسط شهرداری سنندج ضروری است.

محمدی اضافه کرد: ۹۰ درصد پسماندهای عفونی بیمارستانی بی‌خطرسازی شده‌اند که در شش مورد، صحت آن توسط آزمایشگاه‌های معتبر مورد تایید قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه کارگروه استانی ساماندهی پسماند استان کردستان در سال ۹۲ تنها ۳ جلسه را برگزار کرد، یادآور شد: این در حالی بود که کارگروه‌های شهرستانی ۱۲ جلسه و در مجموع ۹ جلسه نیز توسط کمیته‌های این ستاد برگزار و مصوبات مهمی در خصوص ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در استان اجرایی شد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان اضافه کرد: امحای ۲۰ تن از سموم سنواتی متعلق به جهاد کشاورزی، فروشندگان و کشاورزان استان از دیگر اقدامات قابل توجه این کارگروه در سال ۹۲ بود که در نوع خود بی‌نظیر است.

محمدی گفت: مبحثمکان‌یابی برای دفع و جمع‌آوری زباله‌های روستایی نیز در ۱۲۱ مکان در سطح استان صورت گرفت و در این مدت نیز ۳۰۲ آزمایش فیزیک شیمیایی آب و خاک و ۲۳۲ آزمایش فلزات سنگین انجام شد.

وی در پایان سخنانش احساس مسئوولیت در مقابل محیط زیست را وظیفه تمام آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: با استفاده درست از کاغذ یک درخت کمتر قطع می‌شود و در نتیجه از افزایش قطع درختان جلوگیری می‌شود، همچنین هر هکتار درخت، اکسیژن ۱۰ هزار نفر را تامین می‌کند. اگر تمام اقشار جامعه حل مشکل محیط زیست را دغدغه اصلی خود بدانند بی‌شک مشکل محیط زیست حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز