خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا؛

انتصاب مدیران غیربومی، خلاف وعده های رئیس جمهور است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۴۲

مگر در کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی لقب داده شده، با قحطی رجال مواجه است که مدام از استان های دیگر کسانی برای اداره کردستان به کار گرفته می‏ شوند. / مدیران بومی مشکلات کردستان را حس کرده و شناخت بهتری نسبت به آن دارند.

ایلنا: مردم انقلابی و ولایت مدار کردستان همواره در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارای نقش تاثیر گذار بوده که حضور چشم گیر در انتخابات سال ۹۲ و رای حداکثری به دولت تدبیر و امید از جمله افتخارات مردم این خطه ایران اسلامی است.

رئیس محترم جمهور که با شعار «اعتدال» پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نهاد و پیروز آن عرصه شد، در تبلیغات خود به مساله ی رعایت حقوق اقوام و مذاهب مختلف ایرانی توجهی ویژه نشان داد.

وی سال گذشته نیز در جلسه ی معارفه وزیر کشور، بر استفاده از نیروهای بومی در استان های مختلف تاکید کرد و گفت: باید اولویت در استفاده از نیروهای بومی باشد، زیرا نیروهای بومی اعتماد و آرامش بیشتری به مردم می دهند…

بر این اساس متاسفانه انتصاب مدیر کل غیربومی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان(با توجه به زمزمه های موجود) کاملا بر خلاف وعده های رئیس جمهور به مردم این استان است.

مگر در کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی لقب داده شده است، با قحطی رجال مواجه است که مدام از استان های دیگر کسانی برای اداره کردستان به کار گرفته می‏ شوند.

مردم کردستان سزاوار بهترین خدمات هستند

نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایثارگری ها و جانفشانی های مردم کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار ایلنا از سنندج گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کردستان سرزمین مجاهدتهای خاموش و دارای فرهنگ بسیار غنی و مردمان معتقد به انقلاب، آرمانها و ولایت است.

سید احسن علوی تصریح کرد: مردمان این دیار با حضور یکپارچه خود در سختی‌ها و مشکلات، همواره در کنار نظام بوده و عمق وفاداری خود را به انقلاب و کشور ثابت کرده‌اند.

وی افزود: طبیعی است چنین مردمی که دراغلب موارد نجابت به خرج داده اند شایسته بهترین خدمات هستند و مسئولان نیز باید این خدمات را نادیده نگیرند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه های موجود مبنی بر انتصاب مدیریت غیربومی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان واکنش نشان داد و گفت: مدتی است زمزمه تغییر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کردستان و حضور شخصیتی غیر بومی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان کردستان بارها در مورد به کارگیری افراد بومی در پست های مدیریت استان تذکر داده‌ است، یادآور شد: چرا استانی که محل تربیت نیروهای متخصص در عرصه‌های گوناگون است، باید مدیرانی غیربومی داشته باشد؟

علوی افزود: مدیران بومی مشکلات کردستان را حس کرده و شناخت بهتری نسبت به آن دارند، به همین دلیل پیشرفت در دسترس‌تر خواهد بود.

وی در پایان سخنانش خواستار قرار دادن افراد بومی در سمت های مدیریتی استان شد و خاطرنشان کرد: با انتصاب مدیران بومی در کردستان افزون بر بالابردن درجه ی کارآمدی و کیفیت خدمات، اعتماد و امید مردم در آن مناطق نیز افزایش می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز