خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان؛

در استفاده مدیریتی از توان بانوان گیلانی غفلت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۰۸

مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی باید بتوانند با فکر و اندیشه خود، در راستای فرمایشات رهبری به حل مشکلات عمده استان از جمله اشتغال کمک کنند.

استاندار گیلان در جمع مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی و فرمانداریها با بیان اینکه زنان با الگو گرفتن از دخت نبی مکرم اسلام می توانند در جامعه حضور فعالانه داشته وبه نقشهای مهم خود در بنیان خانواده بپردازند، گفت: زنانی که از رشد فکری و اجتماعی محروم باشند و در جامعه حضور نداشته باشد آن جامعه رشدنخواهد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این نشست که به مناسبت هفته گرامیداشت زن برگزار شد، گفت: نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) توسط امام خمینی(ره) به نام روز زن و مادر افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه بانوان است.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بانوان ما با تأسی از حضرت فاطمه(س) و الگو قرار دادن ایشان نقش خود را در جامعه پررنگ تر کنند، افزود: زنان در زمینه مسئولیت پذیری سیاسی – اجتماعی و دفاع از ارزشهای اصیل اسلامی همواره نقش آفرین بوده اند.
وی با بیان اینکه جلوه های ایثار و فداکاری در بانوان ایران اسلامی در همین زمینه بسیار مشهود است، گفت: مادران بزرگوار شهدا نماد این جلوه ها هستند که فرزندان خود را تقدیم اسلام نمودند و به آن افتخار می کنند.
نجفی با بیان اینکه زنانی که از رشد فکری و اجتماعی محروم باشند و در جامعه حضور نداشته باشد آن جامعه رشد نخواهد کرد، گفت: جامعه دینی و ارزشی جامعه ای است که مادران آن از بینش دینی و ارزشی برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه زن از نگاه اسلام جایگاه والایی در خانواده و اجتماع دارد، افزود: زنان ما با پرورش کانون خانواده با انس و الفت می توانند نقش های خود را در بخش های اجتماعی، فرهنگی و دینی به ظهور برسانند.
استاندار گیلان تأکید کرد: نقش تربیتی زن برکسی پوشیده نیست اگر زن این نقش تربیتی را به خوبی انجام دهد جامعه سالم، و متعهد و از تهاجمات فرهنگی نیز مصون خواهد بود.
وی تصریح کرد: رعایت عفت، پاکدامنی و حجاب که سرلوحه بانوان ما است اساس جامعه سالم و پاک و دینی است و زنان جایگاه عشق، ایثار و عاطفه را در خانواده دارند.
نجفی همچنین به نقش زنان در بهره وری تولید و افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در بخش صنایع دستی وفرش بافی که می تواند سهم عظیمی را در اشتغال استان ایفاکند، نقش زنان بسیار مشهود است.
استاندار گیلان ادامه داد: تقویت آموزش های فنی و حرفه ای و باز آموزی مهارت ها نیز در ایجاد اشتغال زنان اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه در استفاده مدیریتی از بانوان در گیلان غفلت شده است تأکید کرد: باید به شناسایی بانوان توانمند و بانوان مدیریتی بالادر استان توجه شود و امور بانوان استانداری وظیفه دارد این مقوله را به عنوان یک دغدغه بانوان از مدیران طلب کند.
وی افزود: مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی باید بتوانند با فکر و اندیشه خود درسالی که توسط مقام معظم رهبری به نام فرهنگ و اقتصاد بامدیریت جهادی نامگذاری شده است، به حل کردن مشکلات عمده استان از جمله اشتغال کمک کنند.
میرسیدی مشاور استاندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان هم شناسایی بانوان کارآفرین و نخبه و نیز حمایت از آنها را بسیار با اهمیت دانست و گفت: بانوان در بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی حضور و تأثیر گذاری بسیاری دارند و می توانند در بخش های اجتماعی می توانند بیشتر نقش آفرینی کنند.
وی توجه به چشم انداز و برنامه های پیش روی دولت تدبیر و امید در زمینه بانوان را اساس فعالیت های این اداره کل دانست و افزود: بیش از ۵۰۰ ویژه نامه در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در گیلان در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز