خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به اقدام نمایندگان کهکیلوو بویراحمد مطرح کرد:

اهل پلاکارد گرفتن و غوغاسالاری نیستیم / شهردار رااستیضاح نمی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۸۷

۹۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای مترو اصفهان در سال جاری اختصاص داده شده است که اگر واگن های فاز اول خط یک از راه برسد و در خط یک مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد و همچنین ادامه عملیات های عمرانی خط یک به اتمام برسد انشاا…و بدون مشکل در سال ۹۶ شاهد راه اندازی خط یک قطار شهری اصفهان خواهیم بود!!!

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان که پس از وقفه ای یکماهه و همزمان با روز نکو داشت اصفهان و روزشوراها در جمع اصحاب رسانه اصفهان حاضر شده بود به مطالبی اشاره کرد که البته حائز اهمیت بوده و درجای خود بسی تامل دارد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا امینی، درابتدا به اولین نکته ای که اشاره کرد و البته جای تامل بسیار دارد راه اندازی خط یک مترو اصفهان آنهم تا سال ۹۶ بود یعنی اینکه مردم اصفهان همچنان منتظر بمانند برای سوار شدن بر مترو؟

وی ازاختصاص ۹۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه قطار شهری اصفهان سخن گفت و اظهار داشت: طبق گزارشات اعلام شده تاکنون ۷۶ درصد از خط یک مترو انجام شده و ۲۴ درصد باقی مانده که پیش بینی می شود در صورتی که فاز اول خط یک بعد از انجام مراحل آزمایشی جواب دهد، خط اول متروی اصفهان تا پایان سال ۹۵ یا ابتدای سال ۹۶ راه اندازی شود.

امینی اظهار داشت: بودجه قطار شهری اصفهان در سال جاری ۳۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن نقدی و ۷۵ میلیارد تومان آن غیر نقدی می باشد.

وی با بیان اینکه بودجه قطارشهری درسال جاری سه برابرافزایش پیدا کرده است، بیان داشت: درسال ۹۲ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای این پروژه ازمحل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که ردیف آن بازمی باشد همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای فروش اوراق مشارکت برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که در دو مرحله و در هر مرحله ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۹۴ میلیارد تومان نیز دولت مصوب کرده که برای اجرای این پروژه در سال جاری اختصاص یابد که می توان گفت ۹۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای این پروژه در سال جاری اختصاص داده شده است.

امینی، با اشاره به پروژه مترو ادامه داد: شرکت مادر تخصصی پوژان به عنوان واسطه وجوهی را از سه شهر اصفهان، شیراز و تبریز دریافت نمود تا برای خرید واگن ها از شرکت چینی اقدام نماید که ۳۱۵ واگن برای این سه شهر خریداری شده و به هر شهر ۱۰۵ واگن اختصاص یافته است. اما ابهامی در پرداخت پول به شرکت چینی وجود داشت که بخش خصوصی اجازه بارگیری واگن ها را نمی داد اما با تلاش های انجام شده و پیگیری های متعدد ۳ رام واگن؛ هریک ۵ واگن به سمت ایران بارگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: واگن ها قبل از نوروز به گمرک ایران رسید اما به دلیل همزمان شدن با سفرهای نوروزی اجازه حمل واگن ها در جاده از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ممنوع شد.

امینی اضافه کرد: زمانی که واگن ها به اصفهان رسید به صورت آزمایشی در فاز اول خط یک باید به طول ۲۰ هزار کیلومتر بر روی ریل ها حرکت کرده تا نقایص و ایرادات آن مشخص شده و برای سفارش های بعدی به شرکت سازنده اعلام گردد.

وی با بیان اینکه خط یک مترو از شهرک قدس خیابان امام خمینی(ره) به سپاهان شهر به طول ۲۳.۵ کیلومتر در دست اجراست که مباحثفنی آن ۷۶ درصد پیشرفت داشته است، گفت: احداثدو ایستگاه مرکزی میدان امام حسین(ع) و انقلاب نیز دو سال زمان نیاز دارد.

تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان

وی با اشاره به راه اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان نیز تاکید کرد: مصوبه راه اندازی سازمان گردشگری به تصویب شورای شهر رسیده ولی در صورتی که این سازمان بخواهد وظایف میراثفرهنگی و گردشگری را انجام دهد با اصل مدیریت واحد شهری مغایرت پیدا خواهد کرد لذا این سازمان در موضوعاتی دیگر ورود پیدا خواهد کرد تا از موازی کاری نشود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: سازمان گردشگری باید در راستای تشویق سرمایه گذاران برای احیای بافت فرسوده و خانه های قدیمی و ایجاد مراکز اقامتی برای گردشگران فعالیت کنند زیرا ظرفیت اصفهان در رابطه با هتل ها و مهمانپذیر ها بسیار ضعیف است و حوزه گردشگری نیاز به تلاش دارد.

امینی همچنین ازراه اندازی مراکز ورزشی اختصاصی بانوان خبر داد و بیان داشت: مطالعات این طرح در حال انجام است و ردیفی هم به ان اختصاص داده شده لذا پیش بینی می شود تا یکی دو سال آینده شبکه بانوان در فضاهای اقامتی، سیاحتی و…تغییر خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از احیای بافت فرسوده در شهر اصفهان سخن گفت و عنوان کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان سالانه حدود ۱۰ میلیارد تومان جهت احیای بافت فرسوده هزینه می کند به طوری که احیای بافت فرسوده به معنی تخریب خانه های تاریخی و قدیمی نیست بلکه تخریب خانه هایی بدون پایه و اساس ساخته شده است همچنین احیای خانه های تاریخی و قدیمی می باشد.

امینی با اشاره به اجرایی نشدن طرح نصب دکه های مطبوعاتی در سطح شهر گفت: اصفهان کمترین دکه مطبوعاتی را دارد این در حالی است که شهرهای شیراز، تبریز و مشهد در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند لذا تذکرات شفاهی لازم در این زمینه به شهرداری داده شده و شورای شهر پیگیر این مسئله می باشد.

وی بر لزوم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری اصفهان تاکید کرد و اظهار داشت: برای احداثکارخانه زباله سوز در اصفهان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به طوریکه مطالعات اولیه این طرح انجام شده و راه اندازی این کارخانه باعثمی شود آلودگی ها به حداقل ممکن کاهش یابد لذا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جزو برنامه های مدیریت شهری اصفهان است.

وی با اشاره به احداث۴ پارک سوار درعاشق آباد، کاوه، میدان آزادی و ترمینال صفه گفت: کاهش سفرهای شهری یک ضرورت است که باید برنامه ریزی های لازم در راستای کاهش سفر به هسته مرکزی صورت گیرد.

شهردار را استیضاح نمی کنیم!

امینی درباره استیضاح شهرداراصفهان اظهار داشت: شایعات بسیار زیاد است و استضیاح شهردار نیز یک شایعه است چرا که تذاکرات شفاهی به شهردار اصفهان داده شده اما به دلیل اینکه در مهلت قانون جواب داده نشده تذکرات به صورت سوال مطرح گردیده است.

وی در خصوص دفن ریچارد فرای در اصفهان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی برای این موضوع تصمیم گیری می کند این در حالی است که دفن ایران شناس آمریکایی در اصفهان از سوی استانداری اعلام نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت آب زاینده رود گفت: بارها اعلام شده برای خشکی زاینده رود همایشی برگزار شود به طوری که خود نیز تصمیم داشتم جلسه ای با حضور شورای شهرهای شهرکرد، یزد و اصفهان برگزار کنم تا با مشورت این مشکل را حل نماییم.

امینی با بیان اینکه مدیریت اشتباه باعثشده که آب زاینده رود با بحران مواجه شود، افزود: مردم اصفهان مردمانی فهیم، انقلابی و شهید پرور هستند اما این نکته مهم است که مردمان شهرهای دیگر نیز فرهیخته و انقلاب و شهید پرور هستند و انتظاراتی از مسئولان خود دارند.

وی تصریح کرد: ما اهل پلاکارد گرفتن و غوغاسالاری نیستیم چرا که احقاق حقوق همه مردم برای ما بسیار مهم است. البته استاندار اصفهان با روال منطقی و کارشناسی مباحثزاینده رود را به جلو می برند.

عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به۵ سال رسیده است

امینی در خصوص افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی اظهار داشت: شورای شهر مصوبه افزایش ۲۰ درصدی اتوبوس و تاکسی را به فرمانداری ارسال کرده است اما فرمانداری اعلام کرده تا زمان اجرایی شدن فاز دوم یارانه ها مصوبه منتفی است.

وی با بیان اینکه عدم افزایش بلیت اتوبوس در سال های گذشته باعثشد عمر ناوگان اتوبوسرانی از ۲.۵ سال به ۵.۵ سال افزایش یابد و اکنون یکی از منابع آلودگی هوا اتوبوسرانی است، ادامه داد: شورای شهر بر مصوبه خود تاکید کرده و جوابیه به فرمانداری ارسال نموده تا در هیات حل اختلاف خورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هر قانونی که در این خصوص مشخص گردد اعمال خواهیم کرد، گفت: شورا و شهرداری بر اساس مصالح عمومی مردم نسبت افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی اقدام نموده است.

امینی با اشاره به عدم کمک های دولت طی سال های گذشته به اتوبوسرانی بیان داشت: در گذشته هر دستگاه اتوبوس ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان خریداری می شد ولی در حال حاضر برای خرید هر دستگاه اتوبوس ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با افزایش بنزین، قطعات یدکی، لاستیک و غیره افزایش می یابد اما آیا می توان انتظار داشت تاکسیرانان نسبت افزایش کرایه اقدام نکنند؟

وی تصریح کرد: اگر قرار است قیمت تاکسی افزایش نیاید باید از دولت یارانه گرفته شود تا حقوق رانندگان حفظ گردد.

افزایش سهم پژوهش دربودجه شهرداری

وی به ساختار تشکیلاتی شورا اشاره کرد و گفت: ساختار شهرداری در حوزه اجرایی باید برون سپاری شده و به بخش خصوصی واگذار شود اما در حوزه برنامه ریزی باید ساختارها گسترده تر شود.

امینی با بیان اینکه سهم پژوهش در برنامه ریزی بودجه افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: لازم است از دانش و توانایی ها در برنامه ریزی ها استفاده کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون دو برداشت غیر واقعی افراطی و تفریطی از جایگاه شوراها وجود دارد گفت: در برداشت افراطی تمام مقوله های زندگی اجتماعی به شوراها ارتباط داده می شود این در حالی است که شورا در مقام مطالبه حقوق مردم از دستگاه ها به عنوان یک رابط است ودر برداشت تفریطی حداقل جایگاه برای نفوذ شورای اسلامی جهت احقاق حقوق مردم در نظر گرفته شده است.

امینی، با بیان اینکه جنس شوراها از جنس مجلس است ادامه داد: درحال حاضراصلاح قانون شوراها توسط وزارت کشور در حال پیگیری است و می توان بسیاری از نقایص موجود در این حوزه را برطرف و نگاه های افراطی و تفریطی را به مسیری متعادل تبدیل کرد.

وی گفت: اکنون شوراها به بلوغ نسبی رسیده اند، این در حالی است که سلسله مراتب اداری جایگاه روشنی را برای شوراها مشخص نکرده و در این زمینه با ضعف قوانین مواجه هستیم.

امینی، با اشاره به اینکه فرایند تشکیل شورایاری ها در حال بررسی است اظهار داشت: تشکیل شورایاری ها ابعاد مختلفی دارد که اگر نسنجیده در این زمینه وارد شویم موجب بی اعتمادی شهروندان و شکست این طرح می شود ولی اگر سنجیده وارد شویم به طور حتم شرایط خوبی برای مشارکت شهروندان فراهم می شود.

وی اضافه شدن کمیته های بانوان، قرآن و عترت، هنر و رسانه و ورزش و جوانان به کمیسیون فرهنگی اجتماعی و امور ورزشی، همچنین راه اندازی کمیسیون بهداشت و سلامت، کمیته گردشگری در کمیسیون اقتصاد و گردشگری؛ راه اندازی کمیته خدمات شهری در کمیسیون عمران، شهرسازی را ازاقدامات شورای چهارم اصفهان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز