خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

هوشمندسازی موتورخانه‌ها در دستور کار / افزایش روزهای پاک در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۵۵

سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه به هیچ وجه سعی ندارد مهلت مضاعفی را به خودروسازان و تولید کنندگان خودرو بدهد و طبق مصوبه‌ای که دولت در آینده نزدیک ابلاغ می‌کند براساس‌‌ همان برنامه بحثکنترل خودرو‌ها را انجام می‌دهیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوشمندسازی موتورخانه‌ها و کنترل و نظارت بر میزان مصرف انرژی در سیستم‌های برودتی و گرمایشی منابع خانگی و تجاری را مطابق با زمانبندی دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسانیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " سعید متصدی " در مورد طرح کنترل و معاینه فنی ۱۰۰۰ موتورخانه گفت: این طرح جزء برنامه‌های قبلی بوده که به تصویب رسیده بود اما متاسفانه برنامه‌ای که در سال ۱۳۹۰ تدوین شده بود تا شهریور سال ۹۲ که دولت تدبیر و امید به روی کار آمد اصلا اجرایی نشد و پیشرفتی حدودا ۵ درصدی داشته است.

وی افزود: بعد از شهریور ماه و تغییرات مدیریتی که انجام شد مصوبه را بررسی و نحوه عملیاتی شدن آن را بررسی کردیم لذا بر این اساس نواقص مصوبه را پوشش دادیم و راهکارهای اجرایی را پیش بینی کردیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در دو هفته گذشته راهکارهای اجرایی را به تصویب رساندیم که بحثهوشمندسازی موتورخانه‌ها و کنترل و نظارت بر میزان مصرف انرژی در سیستم‌های برودتی و گرمایشی منابع خانگی و تجاری یکی از این موارد بود.

افزایش روزهای پاک در تهران

متصدی ادامه داد: بعد از ابلاغ مصوبه جدید دولت که راهکارهای اجرایی تصویب نامه قبلی است، طبق برنامه زمانبندی آن را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوای کلان شهر‌ها به ویژه تهران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تغییراتی که در سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده، در طول ۶ ماه گذشته فعالیت‌های عمده‌ای را با هماهنگی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت در زمینه تغییر سوخت انجام دادیم که این فعالیت‌ها در بهمن ماه امسال تصویب و به نتیجه رسید.

متصدی با بیان اینکه وزارت نفت در حال حاضر در کلان شهر تهران هم بنزین یورو ۴ و هم گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌کند، گفت: این موضوع قاعدتا تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت به طوری که شاخص‌ها هم نشان از پایین آمدن وضعیت آلودگی هوا را می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای سال ۶ روز هوای پاک داشتیم که در مدت مشابه پارسال تنها یک روز هوای پاک را تجربه کردیم و امسال افزایش پیداکرده است.

متصدی افزود: البته بایستی این موضوع از نظر آماری و علمی بررسی شود و با توجه به آنالیز علمی هم شرایط جوی و هم شرایط آلودگی را لحاظ کرده و نظر قطعی دهیم که به چه میزان شاخص‌ها کاهش پیدا کرده‌اند.

پیگیری جدی تا حصول نتیجه کامل برای اعمال استاندارد یورو ۴ از سوی خودروسازان

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد مهلت به خودروسازان برای اجرایی کردن برنامه‌های ارتقای استاندارد خودرو‌ها نیز گفت: از مهرماه سال گذشته به طور جدی بحثخودروسازان را دنبال کردیم.

متصدی ادامه داد: خودروسازان طبق برنامه زمانبندی شده قرار است که به حد مجاز استاندارد یورو ۴ برسند و با سختگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و تعاملی که با وزارت صنعت داشتیم در ارتباط با خروجی اگزوز به استاندارد یورو ۴ رسیده‌اند اما یکسری ملحقات را نیز باید بروی سیستم‌هایشان نصب کنند که آن را هم ابلاغ کردیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در فرصتی که دولت درباره آن تصمیم گیری می‌کند، تکمله بحثاستاندارد یورو ۴ را هم داشته باشیم تا خودرو‌ها براساس استانداردی که تعریف می‌کنیم، تولید شوند.

متصدی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه به هیچ وجه سعی ندارد مهلت مضاعفی را به خودروسازان و تولید کنندگان خودرو بدهد و طبق مصوبه‌ای که دولت در آینده نزدیک ابلاغ می‌کند براساس‌‌ همان برنامه بحثکنترل خودرو‌ها را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به روز زمین پاک گفت: دوم اردیبهشت هر سال به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است و شعار امسال اراده ملی برای زمین پاک است و توصیه‌ای که می‌شود این است که بایستی این حرکت تبدیل شود به عزم و اراده ملی برای کاهش آلاینده‌ها علی الخصوص پسماند‌ها که به هر شکل سبب از بین رفتن کیفیت خاک و منابع خاکی می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به همین ترتیب وقتی منابع خاک آلوده شود سفره غذایی و زنجیره غذایی مردم نیز آلوده می‌شود لذا نقش اساسی در آلودگی خاک مربوط به پسماند‌ها و فاضلاب‌ها است.

وی در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف و پاک شدن خاک و زمین قطعا همکاری تمامی دستگاه‌ها و مشارکت مردمی ضروری است و بایستی در کنار هم به این مهم توجه کنیم تا بتوانیم از آلاینده‌ها و آلودگی‌ها خلاص شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز