خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اصناف در گفتگو با ایلنا:

آماده باش هشت هزار اتحادیه و اتاق های اصناف برای اجرای فاز دوم / رصد بازار از سوی دیده بانها

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۳۹

اگر قرار است دولت فاز دوم را جدی تر از فاز اول اجرا کند بهترین راهکار توجه ویژه به بخش تولید و شناسایی آسیب هاست.

رئیس شورای اصناف از آماده باش هشت هزار اتحادیه و اتاق های اصناف سراسر کشور برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد.

قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: اتاق اصناف کشور برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نقاط آسیب پذیر و ضعف ها را شناسایی کرده و راهکارهایی را نیز در قالب یک بسته تهیه و به دولت ارائه کرده است.

افزایش نرخ کالاها با اخذ مجوز

وی تصریح کرد: بخشی از کالاهای تولیدی که نگه داریشان به حاملهای انرژی وابسته است. شناسایی شده و مسلماً همه کالاها نیاز به سردخانه ندارند، و نباید دچار نوسان قیمت شوند امّا کالاهایی نظیر گوشت منجمد، مواد پروتئینی و نیز لبنیات که انرژی بر هستند ممکن است تغییرات قیمتی در فاز دوم داشته باشند که آن نیز باید با مجوز صورت گیرد چرا که بر اساس اعلام دولت نباید هیچ تغییر قیمتی در بخش تولید؛ توزیع و واردات کالا در فاز دوم صورت گیرد.

رییس اتاق اصناف با بیان این که بازرسین ما آموزشهای لازم را در فازاول هدفمندی یارانه ها دیده اندو با تجربه اند گفت: هم اکنون نیزآموزشهای کیفی و تخصصی برای بازرسی فاز دوم صورت گرفته و تمام اتاقهای اصناف کشور به انضمام هشت هزار اتحادیه آماده باش هستند تا به محض اجرای فاز دوم بازار را رصد کنند.

طرح دیده بان بازار در فاز دوم

وی گفت: همچنین دیده بان بازار برای فاز دوم در نظر گرفته شده که در صورت به وجود آمدن کوچکترین مشکل در حوزه کالا و خدمات و یا تخلفات احتمالی و احتکار واقعیات را به درستی منتقل و سریعاً به اتاق اصناف گزارش می دهند.

وی ادامه داد: اگر قرار است دولت فاز دوم را جدی تر از فاز اول اجرا کند بهترین راهکار توجه ویژه به بخش تولید و شناسایی آسیب هاست.

وی گفت: تقویت تولید داخل و کمک برای کنترل قیمتها از واردات بی رویه جلوگیری می کند و موجب رونق اشتغال در کشور می شود.

انباشتگی کالا داریم

رئیس اتاق اضناف با بیان این که دربسیاری از حوزه ها با انباشتگی کالا مواجه هستیم گفت: در حوزه عرضه کالا و خدمات نه تنها مشکلی نیست بلکه کالاهای ضروری به اندازه کافی برای تزریق در بازار موجود است، و نباید اجرای این طرح بهانه ای برای افزایش قیمتها باشد.

وی گفت: تمامی واحدهای صنفی موظفند کالاهارا با قیمت فعلی عرضه کنند مگر کالایی که تابع افزایش قیمت حاملهای انرژی باشد که آن نیز مستلزم اخذ مجوز است.

جرائم صنفی بسیار سنگین شده

وی با اشاره به اصلاحیه جدید در جرائم صنفی گفت: جرائم هم اکنون بسیار سنگین شده و مانند قانون گذشته که سطح جرائم خاصیت بازدارندگی نداشت و بسیار مبالغ کمی بود نیست، در گذشته ابطال پروانه کسب و پلمب واحد صنفی بین سه تا شش ماه طول می کشید اما اکنون این اتفاق کمتر از سه ماه رخ می دهد.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم دولت در فاز دوم هد فمندی یارانه ها به بخش تولید اهتمام ویژه داشته باشد و ازهفتصد و پنجاه هزارتولیدکننده در سراسر کشور حمایت کن د در حال حاضر هشتاد هزار قلم کالا در سطح کشورعرضه می شود که ۲۵ هزار قلم آن تولید داخل است که در فاز اول به دلیل عدم پرداخت سی درصد از یارانه به تولید ۵۰ درصد از این ۲۵ هزار قلم کالای تولید داخل کاهش یافت و کشور به سمت واردات و مصرف گرایی پیش رفت که امیدواریم این بار این اتفاق نیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز