خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تشکیل جبهه واحد اصلاحات دور از ذهن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۹۷

به نظر من افرادی که در دوره قبل عضو شورای مرکزی خانه احزاب بودند باید ضمن تشکیل جلسه، انتخاباتی انجام دهند و هر گروهی که با اکثریت آراء انتخاب شد، مسئولیت اداره خانه احزاب را بر عهده دارد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تشکیل جبهه واحد اصلاحات از نظر عملی خیلی دور از ذهن نیست. به هر حال شخصیت‌هایی همچون خاتمی، هاشمی و عارف علیرغم تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، می‌توانند دور یکدیگر جمع شوند.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایده تشکیل جبهه واحد در جریان اصلاحات یادآور شد: ما هرگونه اتحاد در جبهه اصلاحات را مفید می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر همه تفکرات اصلاح طلب یک جریان منسجم و قدرتمند ایجاد کنند در فعالیت آینده این جبهه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: اگر این پیشنهاد آقای منتجب‌نیا اجرایی شود، بسیار عالی است در غیر این صورت نیز می‌توانیم حداقل چند حزب بزرگ و قدرتمند در دو جریان موثر کشور داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه تشکیل جبهه واحد اصلاحات از نظر عملی خیلی دور از ذهن نیست، گفت: به هر حال شخصیت‌هایی همچون خاتمی، هاشمی و عارف علیرغم تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، می‌توانند دور یکدیگر جمع شوند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد تشکیل جبهه واحد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، گفت: همین افراد برجسته باید دور هم جمع شوند و آنچه مصلحت است را به تشکل‌های زیر مجموعه خود ابلاغ کنند.

حبیبی در خصوص مسئله خانه احزاب نیز گفت: این موضوع به یک داستان پیچیده تبدیل شده است، با تشکیل دولت جدید برخی از تندروها حرف‌هایی پیرامون بازگشایی دوباره این نهاد صنفی با یک سری شروط مطرح کردند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر اینکه دولت در مورد اقدامات کمیته اجرایی خانه احزاب دخالتی نمی‌کند، گفت: این اظهارنظر طبیعی است، چراکه خانه احزاب یک نهاد صنفی است که تنها متعلق به احزاب اصلاح طلب و اصول گرا نیست.

حبیبی افزود: به نظر من افرادی که در دوره قبل عضو شورای مرکزی خانه احزاب بودند باید ضمن تشکیل جلسه، انتخاباتی انجام دهند و هر گروهی که با اکثریت آراء انتخاب شد، مسئولیت اداره خانه احزاب را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کسانی باید متولی خانه احزاب شوند که به کار حزبی اعتقاد داشته باشند. وقتی عده‌ای مدام حرف از خودشان می‌زنند یعنی به کار جمعی اعتقادی ندارند. احزاب ما آن قدر به بلوغ سیاسی رسیده‌اند که بتوانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند اما عده‌ای تصور می‌کنند که منافع خودشان به همه چیز ارجحیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز