خبرگزاری کار ایران

تخصیص اعتبار ۳۳ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۴۴

تسهیلات مورد درخواست طرح‌ها پس از معرفی به بانک و تایید بانک یادشده در مدت زمان کوتاه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور طرح ها و تامین مالی معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریالی از منابع طرح اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رویا رفیعی با اعلام این خبر اظهارداشت: این اعتبارات در قالب تسهیلات ریالی به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اعطاء خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات طرح از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در حال حاضر تاییدیه قرارداد از سوی بانک مرکزی اخذ و اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

به گفته رفیعی؛ با توجه به رقم کلی منابع تخصیصی، اعتبارات این محل عمدتا جهت خرید ماشین‌آلات و اتمام طرح‌های متوسط و کوچک صنعتی، با هدف تکمیل و تقویت زنجیره‌های تولید پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور طرح ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه قرارداد عاملیت با بانک صنعت و معدن نهایی شده است خاطرنشان کرد: تسهیلات مورد درخواست طرح‌ها پس از معرفی به بانک و تایید بانک یادشده در مدت زمان کوتاه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: معرفی متقاضیان به بانک صنعت و معدن از اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته رفیعی تسهیلات یاد شده با نرخ سود مناسب و از طریق قرارداد مشارکت مدنی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور طرح ها و تامین مالی معاونت برنامه ریزی متذکر شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب و ثبت درخواست تسهیلات احداثاز محل منابع طرح اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل بررسی مرتبط با ثبت نام، بررسی و معرفی‌ طرح‌ها به بانک از طریق سامانه‌های الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

رفیعی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی همواره در اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است تصریح کرد: در سال ۹۳ نیز پایش این طرح‌ها در دستور کار دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز