خبرگزاری کار ایران

بازرس خانه تئاتر به شبهه‌های برگزاری انتخابات هیئت مدیره پاسخ داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۳۹

نه تنها در مورد انتخابات، بلکه مراسم و جشن‌های ما نیز باید آیین‌نامه مشخص داشته باشد. در حال حاضر همه چیز با برگزاری جلسه‌هایی پیش از آغاز انتخابات یا جشن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

مهدی قلعه برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر را یکی از کم مشکل‌ترین رقابت‌ها طی چند سال اخیر دانست اما بر نظر ایرج راد مبنی بر لزوم تدوین آیین‌نامه‌هایی برای برگزاری منظم‌تر انتخابات و جشن‌های این تشکل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازرس خانه تئا‌تر در برگزاری انتخابات هیئت مدیره اخیر ضمن رد کردن شبهه‌های پیش آمده در زمان رای‌گیری اظهار داشت: درباره نظر دوستانی که اعتقاد داشتند مجالی برای سخنرانی وجود نبود باید بگویم اصولا در اساسنامه بحثصحبت کاندیدا‌ها مطرح نیست. همچنین هیچ‌کجا هم مطرح نشده صندوق آراء چه زمانی وارد سالن شود.

قلعه در خصوص نظر مدیرعامل خانه تئا‌تر که معتقد است آیین نامه‌ اجرایی انتخابات خانه تئا‌تر باید تغییر کند بیان کرد: با این نظر موافقم و فکر می‌کنم نه تنها در مورد انتخابات، بلکه مراسم و جشن‌های ما نیز باید آیین‌نامه مشخص داشته باشد. اما در حال حاضر همه چیز با برگزاری جلسه‌هایی پیش از آغاز انتخابات یا جشن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما باید قید کنیم هر فردی که می‌خواهد کاندید شود با تا دو روز پیش از آغاز رای‌گیری خود را معرفی کند. نه اینکه چند ساعت باقی مانده به جلسه بگوید می‌خواهد در انتخابات حضور داشته باشد. مورد آقای گودرزی هم به همین صورت بود و ایشان صبح روز انتخابات تماس گرفت و خود را برای شرکت در رقابت این دوره معرفی کرد که نباید پذیرفته می‌شد.

عضو خانه تئا‌تر با تاکید بر اینکه این دوره از کم مشکل‌ترین سال‌های برگزاری انتخابات خانه تئا‌تر بود گفت: ما برخلاف دوره‌های گذشته از کاغذ و مهر‌هایی استفاده کردیم که هیچ یک از اعضا قبلا اطلاع نداشتند. این کاغذ‌ها قابل کپی گرفتن نبود و از این جهت نگرانی نداشتیم. تعداد آرای ریخته شده و برگه‌های ارائه شده به اعضا هم مشخص و قابل بررسی هستند که نشان می‌دهد مشکلی وجود نداشته و انتخابات سلامت بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره ۱۰۵۷ نفر در جلسه حضور داشتند که از این میان ۹۷۲ تفر آرای خود را به صندوق ریختند. ۲۰ نفر در آخرین لحظات ثبت‌نام کردند اما برگ رای به آن‌ها داده نشد. عده‌ای هم پس از باز شدن صندوق‌ها رسیدند که طبیعتا قابل قبول نبود.

بازرس خانه تئا‌تر با بیان اینکه مثل دوره‌های گذشته از جریان شمارش آرا فیلمبرداری شده است درباره آغاز سریع رای‌گیری اظهار داشت: تنها یک صندوق سریع‌تر از باقی صندوق‌ها وارد سالن شد که ما جلوی ادامه فعالیت آن را گرفتیم. اما نکته‌ای که خود من را با مشکل مواجه کرد این بود که هیچ فردی حاضر به کاندید شدن برای ریاست جلسه نبود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر این اتفاق می‌افتاد بار اداره جلسه از دوش من برداشته می‌شد و راحت‌تر به باقی امور رسیدگی می‌کردم. اما در ‌‌نهایت اعتقاد دارم باید آیین‌نامه دقیقی برای این مراسم وجود داشته باشد تا با نظم بهتری برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز