خبرگزاری کار ایران

دستور سلطانی‌فر برای بهره‌برداری از باغ موزه مشاهیر تا سه سال آینده

کد خبر : ۱۶۱۵۴۲

میراثفرهنگی، ۶۰ درصد منابع مورد نیاز سرمایه گذارانی را که تمایل به ساخت هتل در استان فارس و شهر شیراز دارند از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تأمین خواهد کرد.

ایلنا: ‌ رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از حضور در آرامگاه حافظ و قرائت فاتحه در مقبره این شاعر و عارف شیرازی، از طرح توسعه مجموعه تاریخی، فرهنگی حافظ بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، معاون رییس جمهور در حاشیه بازدید از طرح توسعه مجموعه فرهنگی حافظ افزود: این طرح شامل باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه‌ای و گنجینه امن است که با توجه به اینکه هزینه‌های پیش بینی شده اعتبار مورد نیاز این طرح به ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد و طرح مذکور به طور میانگین تاکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ضرورت دارد که این طرح اولویت بندی شود که اولویت اول، ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در نظر گرفته خواهد شد و باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد زیرا با توجه به محدودیت‌های مالی و روند پیشرفت طرح ۱۰ سال دیگر هم این طرح به بهره برداری نخواهد رسید.

سلطانی فر ادامه داد: با استفاده از منابع مختلف مالی و در مرحله دوم، موزه منطقه‌ای و گنجینه امن نیز تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته، شهر شیراز برای سه سال آینده به ۴ الی ۵ هتل ۴ و ۵ ستاره نیاز دارد و لذا از تمامی سرمایه گذاران جهت ساخت هتل در شهر شیراز دعوت می‌کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بیان کرد: میراثفرهنگی، ۶۰ درصد منابع مورد نیاز سرمایه گذارانی را که تمایل به ساخت هتل در استان فارس و شهر شیراز دارند از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تأمین خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز