خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص):

رزمایش الی بیت المقدس برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۹۱

رزمایش الی بیت المقدس با نام مقدس «مقاومت و ایستادگی حامیان ولایت قدس، ‌سپاه محمد(ص) می آید» انجام می‌شود / انجام این رزمایش برای ابراز وجود و قدرت‌نمایی و اعلام آمادگی نیروهای مردمی ما در برابر تهدیدات خارجی است.

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) تاکید کرد:: نگرش دفاعی جمهوری اسلامی ایران براساس دفاع همه جانبه و مردمی و مبتنی بر جهاد فی سبیل الله است و فرق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح کشورهای جهان در مردمی و تکلیف گرا بودن نیروهای مسلح است،

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ دوم احمد ذوالقدر در نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس که صبح امروز در محل فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، گفت: نگرش دفاعی جمهوری اسلامی ایران براساس دفاع همه جانبه و مردمی و مبتنی بر جهاد فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه فرق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دیگر نیروهای مسلح کشورهای جهان در مردمی و تکلیف گرا بودن نیروهای مسلح است، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما دفاع از نظام جمهوری اسلامی را و‌اجب‌تر از اقامه نماز می‌دانند.

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: مردمی بودن دفاع به این معنا است که بنابر قانون اساسی و حرف امام خمینی(ره) امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی به مردم گره خورده است و این علاوه بر وجود نیروهای نظامی و مسلح در پهنه و عرصه‌های مختلف است.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی، حفظ انسجام و حفظ این نیروها بر عهده سپاه است، خاطر‌نشان کرد: ‌در دوره‌های گذشته ما این ساماندهی را از طرق مختلف انجام می‌دادیم که در این تغییر و تحول اهداف آشکار و پنهانی وجود دارد.

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) با اشاره به گردانهای مردمی تحت نظر این سپاه یادآور‌شد: گردان‌های عاشورا، ‌گردان کوثر، امداد و نجات، امام علی(ع)، ‌امام حسین(ع) فاتحین و بیت المقدس از جمله گردانهای مردمی هستند هر‌کدام لایه‌های مختلف دفاعی را در بر می‌گیرند و به غیر از گردان‌های اصلی سپاه و نوع آموزش، تجهیزات و ماموریت آنها با یکدیگر متفاوت است

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت المقدس با نام مقدس «مقاومت و ایستادگی حامیان ولایت قدس، ‌سپاه محمد(ص) می آید» انجام می‌شود، تصریح کرد: این رزمایش با اجرای آتش‌های سبک و نیمه سنگین انجام می شود و محدوده جغرافیایی آن در ۵ پهنه منطقه‌ای در حوالی تهران است.

سردار ذوالقدر اهداف آموزشی و اهداف تاکتیکی را ازجمله هدفهای برگزاری این رزمایش عنوان کرد و درتشریح اهداف آموزشی اذعان داشت: مشارکت‌کنندگان در این رزمایش نیروهای مردمی هستند که نیازمند آموزش و تمرین برای آمادگی یگانی برای اجرای ماموریت واقعی دارند.

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) توان بکار‌گیری سلاح سازمانی، تمرین و آموزش متناسب با ماموریت و اجرای فشرده انواع تاکتیکهای میدانی را از دیگر اهداف آموزشی این رزمایش برشمرد.

سردار ذوالقدر‌ در تشریح اهداف تاکتیکی رزمایش الی بیت المقدس عنوان کرد: مهارت در جابجایی یگانها و حمل ونقل و استقرار در موضع پدافندی، ‌آموزش عملی در هنگام غافلگیری، ‌ ایجاد راههای مواصلاتی فرعی در صورت اشغال یا محدودبودن راههای رسمی، عملیات کمین و ضد هلی برن و تمرین اصول پدافندغیر عامل از جمله اهداف تاکتیکی این رزمایش هستند

وی با تاکید بر اینکه انجام این رزمایش برای ابراز وجود و قدرت‌نمایی و اعلام آمادگی نیروهای مردمی ما در برابر تهدیدات خارجی است، یادآور شد: آنها می‌گویندکه گزینه نظامی روی میز است و مردم ما دربرابر این تهدیدات می خواهند پاسخشان را اعلام کنند و ما می خواهیم آمادگی مردم را به رخ دنیا بکشیم.

سردار ذوالقدر از تجمع شرکت کنندگان این رزمایش در روز جمعه در خیابان حجاب خبر داد و بیان‌کرد: در این تجمع که نزدیک به یک کیلومتر است مقامات لشکری و کشوری مانند سردار نقدی و سردار سلامی حضور دارند و یک سان خودرویی هم انجام می شود وسپس شرکت کنندگان درنماز جمعه تهران حضور می یابند.

جانشین فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) در پایان از اجرای یک رزمایش امداد ونجات توسط گردان کوثر در یازده اردیبهشت ماه برای زنان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز