خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت و گو با ایلنا:

مسئولیت نابودی زباله‌های ۱۰۰۰ مرکز درمانی تهران با شهرداری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۸۱

«زباله‌های بیمارستانی در کهریزک دفن می‌شوند. / از مجموع هزار و ۸۰۲ مرکز درمانی در تهران، شهرداری تهران با ۷۲۰ واحد درمانی برای نابودی زباله‌های بیمارستانی قرارداد دارد.»

معاون شهردار تهران با علام اینکه از مجموع هزار و ۸۰۲ مرکز درمانی در تهران، شهرداری تهران با ۷۲۰ واحد درمانی برای نابودی زباله‌های بیمارستانی قرارداد دارد.

مجتبی عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبر نگار ایلنا درباره روش نابودی این زباله‌های خطرناک گفت: زباله‌های بیمارستانی در کهریزک «دفن» می‌شوند.

او با اشاره به جمع آوری زباله‌های بیمارستانی با خودروهای ویژه به منظور انتقال به کهریزک، اظهار کرد: پیش از دفن زباله‌ها زیرسازی لازم با آهک انجام می‌شود و بعد از دفن لایه دیگری از آهک بر روی این زباله‌های ریخته می‌شود تا کاملا از بین بروند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه طبق قانون هر کسی که زباله‌های غیربهداشتی تولید می‌کند، خود. مسئولیت از بین بردن آن را نیز برعهده دارد، گفت: شهرداری تهران با وجود اینکه از نظر قانون مسولیتی ندارد در این بخش ورود کرده است. مصوبه مجلس کاملاً مشخص است امّا برخی از بیمارستان‌ها امکانات لازم از جمله زباله سوز و حتی اتو کلاو را ندارند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه زباله‌های بیمارستانی شیرابه‌ای ندارند، اعلام کرد: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تن پسماند بیمارستانی در شهر تهران تولید می‌شود.

وی، اعلام کرد: هم اکنون بر اساس آخرین آمار هزار و ۸۰۲ مرکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز انتقال خون، درمانگاه‌ها در شهر تهران فعال هستند تنها ۷۲۰ واحد با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرارداد دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز