خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر:

فردا بخش جنوبی خط ۳ متروی تهران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۷۰

«ایستگاه‌هایی که فردا به بهره برداری می‌رسد؛ منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان است. ایستگاه‌های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد به دلیل تکمیل نبودن به بهره برداری نمی‌رسد.»

بخش جنوبی خط ۳ متروی تهران فردا با حضور شهردار تهران در حالی به افتتاح می‌رسد که قرار بود این بخش به عنوان عیدی به شهروندان تهرانی ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری برسد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: خط ۳ متروی تهران یکی از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران است که از جنوب غرب تهران آغاز و به شمال شرق منتهی می‌شود. قرار است نخستین قطار مترو از چهارراه ولیعصر(عج) با طی مسیر ۱۲ کیلومتر به اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران حرکت کند.

ایستگاه‌هایی که فردا به بهره برداری می‌رسد؛ منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان است. ایستگاه‌های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد به دلیل تکمیل نبودن به بهره برداری نمی‌رسد.

عملیات ساخت بخش جنوبی خط ۳ مترو به طول ۱۲ کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

پیش از این ۷ کیلومتر از این خط حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به بهره برداری رسیده بود. همچنین ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران وشهرک قائم در شمال شرق تهران تا یک سال کاری دیگر به اتمام خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز