خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

فقرا بیشتر مریض می‌شوند؛ زود‌تر می‌میمرند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۶۲

«۱۵درصد از مردم ما فقیر هستند به طوری که حتی نمی‌توانند شکم خود را سیر کنند. / ۱۸درصد از نوجوانان در کشور اضافه وزن و چاقی دارند.»

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: از ۳۸۰ هزار مرگ در سال، ۸۱ هزار مورد مربوط به فشارخون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر سیاری در مراسم گرامی داشت هفته سلامت که صبح امروز در مدرسه دخترانه‌ای و اقع در منطقه ۶ تهران برگزار شد گفت: عوامل اصلی بیماری‌های واگیر و بیماری‌های غیر و اگیر، آسیبهای اجتماعی از جمله فقر، جهل، عقب ماندگی، بزهکاری و اعتیاد است که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه «فقرا بیشتر مریض می‌شوند و زود‌تر می‌میمرند»، اعلام کرد: ۱۵درصد از مردم ما فقیر هستند به طوری که حتی نمی‌توانند شکم خود را سیر کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: باید برای خود هدف گذاری کنید چرا که آینده کشور از آن شماست.

سیاری با اشاره به اینکه ۱۸درصد از نوجوانان در کشور اضافه وزن و چاقی دارند افزود: چاقی باعثفشار خون، افزایش قندخون، چربی، سرطان و سکته زودرس قلبی و مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه با ورزش و اصلاح عادات غذایی می‌شود، جلوی این بیماری‌ها را گرفت افزود: روزی یک ساعت باید ورزش کنید و بر تحرک توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز